Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

NotRyan

Medlem
Vet inte om det passar i den här tråden men jag tycker nog det.

Jag fick guld av en vän i december, behåller statusen hela denna period plus nästa plus grace 3 mån. Allt gott. Nu kan jag, med lite planering, antagligen uppnå guld på egna meriter innevarande period. Finns det någon poäng att sträva efter det i min situation? Det enda jag kan komma på är i perspektivet life time gold om jag lyckas hålla status ytterligare 9 år :)
Guld som du fått av en Diamond kommer inte att räknas i de 10 åren i följd enligt det vi vet för närvarande...
 

uprof

Medlem
Guld som du fått av en Diamond kommer inte att räknas i de 10 åren i följd enligt det vi vet för närvarande...
Så har jag också förstått det. Därmed kan det kanske vara lönt att försöka kvalificera själv också, om det nu räknas trots att jag redan kvalificerat i år via gåva. Men det jag egentligen funderar på är om det kan finnas andra skäl. Om inte tar jag hellre direktflyg än mellanlandning för att samla kvalificerande resor, tex.
 

lillemannen

Medlem
Någon som har hittat giltigheten på nu hemsida eller appen? Jag har beställt ett nytt fysik kort till sonen för att se innan jag ger bort i alla fall.
 

Kris

Medlem
Någon som har hittat giltigheten på nu hemsida...?
<sarkasm>Ha! Den var bra den... :D
</sarkasm>Ursäkta min sarkasm; den nya hemsidan lämnar ju en del att önska...

Jag hade exakt samma fråga (gett bort EBG dagen efter "nytt år" som diamant i förhoppning att få innestående + nästa år, vilket funkade fint i mina två fall) och mailat supporten för att få det bekräftat. Svar med vändande post.

<sarkasm>Jag har frågat en god vän som menar att det i princip borde gå att göra en hemsida som visar denna typ av info. Men det krävs ytterst avancerade funktioner som SAS IT troligen inte besitter.</sarkasm>

Sarkasm aside...Det är kanske någon som hittat denna info på nya sidan. Jag har i princip slutat använda SAS hemsida, så det kan vara så att jag beklagar mig i ond tro.
 

uprof

Medlem
Nåväl. Skulle behöva 5 flighter till innan måndag för att kvalificera i år, och nyttan av det är så oklar att jag nog stannar på marken.
 

voksin

Medlem
Någon fler som haft problem att ta emot ett kort? Jag fick mail, men när jag följer den länken kommer jag till sidan att ge bort kort och inte ta emot. Någon som känner igen problemet och har en lösning?
 

MWi

Medlem
Någon fler som haft problem att ta emot ett kort? Jag fick mail, men när jag följer den länken kommer jag till sidan att ge bort kort och inte ta emot. Någon som känner igen problemet och har en lösning?
För vissa har det funkat att byta webbläsare till exempelvis firefox eller chrome
 

varva77

Medlem
Det är helt efterblivet men jag måste bara ställa frågan trots att det har diskuterats både en, två och tre ggr. Men kan någon vänlig själ säga hur länge min fru kommer att vara Guld.
Kvalperiod - Okt 1, 2016 - Sep 30, 2017.
Gav guld - 6 maj 2017
Förstår jag rätt så kommer hon att vara det tom Sep 30 2018??
 
Toppen