Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

Anfield

Medlem
Om jag ger bort ett guld kort i dag i dag eller i början av januari ! Den som ska få kortet har brytpunkt i maj ! Kommer det gälla fram till maj och hela nästa period för den ?
 

samsung

Medlem
Jeg fikk akkurat en mail fra gullsupport at etter en måned etter kvalårets start gjelder det ut året + neste + grace.

Tror ikke de alltid vet hva de svarer på!
 

In_Sweden

Medlem
Nu så kan man se giltighetstid på sin status på SAS nya hemsida.
Baserat på min giltighetstid så misstänker jag att den inte stämmer helt.
Min nuvarande kvalperiod pågår till 28feb-17 (jag har redan återkvalat), och min status ska vara giltig till 2/19 enligt sidan.
 

mha321

Medlem
Nu så kan man se giltighetstid på sin status på SAS nya hemsida.
Baserat på min giltighetstid så misstänker jag att den inte stämmer helt.
Min nuvarande kvalperiod pågår till 28feb-17 (jag har redan återkvalat), och min status ska vara giltig till 2/19 enligt sidan.
Var ser man det på sidan? Klickade runt lite i största allmänhet för att testa (mycket som inte fungerar), och jag såg den ingenstans.

Ser bara datumet på "kortet" i profilen, och det visar 12/49 vilket motsvarar vad som tidigare var när ens poäng gick ut, och inte statusen. Hittar du alltså något specifikt för statusen?
 

In_Sweden

Medlem
Var ser man det på sidan? Klickade runt lite i största allmänhet för att testa (mycket som inte fungerar), och jag såg den ingenstans.

Ser bara datumet på "kortet" i profilen, och det visar 12/49 vilket motsvarar vad som tidigare var när ens poäng gick ut, och inte statusen. Hittar du alltså något specifikt för statusen?
Nej, det var vad jag ser på kortet jag pratade om. Och det verkar som om utgångsdatum på poäng kan stämma. För jag har för mig att jag har poäng som går ut 02/19. Logisk förklaring, ytterligare ett exempel på dålig design på deras nya hemsida.
 

Marric

Medlem
Kvalificeringsperiod: 1 okt 2016 - 30 sep 2017.
Hade guld till december 2016 (fått det i december 2014) men av någon anledning gick det ut kring 28 december förra året istället för 1a januari i år. Märkte det då jag i appen hade silver.
Fick nytt EBG 29 december och på kortet står det nu 12-18.
Jag fick alltså hela denna perioden (t o m sep 17), hela nästa och 3 månaders grace.
 

uprof

Medlem
Vet inte om det passar i den här tråden men jag tycker nog det.

Jag fick guld av en vän i december, behåller statusen hela denna period plus nästa plus grace 3 mån. Allt gott. Nu kan jag, med lite planering, antagligen uppnå guld på egna meriter innevarande period. Finns det någon poäng att sträva efter det i min situation? Det enda jag kan komma på är i perspektivet life time gold om jag lyckas hålla status ytterligare 9 år :)
 
Toppen