Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

Jag fick precis hem mitt guldkort.

Min kvalificeringsperiod: 01 aug 2016 - 31 jul 2017
Fick kortet skänkt: 05 September 2016
Guld t.o.m: Oktober 2018

Jag har liknande förutsättningar som ovan, exakt samma kvalificeringsperiod och fick kortet skänkt/aktiverat i september (20:e) - på såväl EB MC och Smart Pass som i veckan landade i brevlådan står det dock giltigt t o m oktober 2017.

Börjar fundera på om det är givarens period som avgör men det verkar inte heller logiskt, alternativt har SAS ändrat regeln sedan början på september. Eller så är det slumpen...
 
Min kvalifikationsperiod är 1 feb - 31 jan och mitt nuvarande guldkort går ut 04-2017 (inklusive grace period). När bör jag tidigast se till att få ett guldkort skänkt till mig?
 

nissefalk

Medlem
Så här är mitt tillägg efter koll med guld supporten idag, jag har inget fysiskt guldkort.

Fick ett guld kort dag 2 i min nya period 2a Mars 2016 kollade med guld supporten idag och de säger att min guldstatus är giltigt tills sista Februari 2018 plus 3 månader grace.
Om man nu skall lita på dom så fick jag då ut 2 år med guldstatus från det guld kort jag fick.

Återstå att se vad jag har för status i Juni 2017, antar att man inte kan vara helt säker innan dess......
 

Canadien

Medlem
Det verkar som att de ändrade policy nångång på senvåren / försommaren, till att bara ge 1 år om det erhölls inom de första tre månaderna av ens period. Så du hade tur som var tidigt ute!
 

Lollet

Medlem
Det verkar som att de ändrade policy nångång på senvåren / försommaren, till att bara ge 1 år om det erhölls inom de första tre månaderna av ens period. Så du hade tur som var tidigt ute!
Fast det stämmer inte riktigt, jag fick mitt dag 2 i nya perioden i december 2015 och jag fick bara kortet ett år.
 
Fast det stämmer inte riktigt, jag fick mitt dag 2 i nya perioden i december 2015 och jag fick bara kortet ett år.

Jag fick mitt också dag två, men i år (dec 2016), och guld-supporten sa att det ska vara giltig till slutet av februari 2019 (dvs knappt 27 mån). Återstår att se om det stämmer. Har inte fått något fysiskt kort än.
 
Toppen