Senaste nytt

Ges status/tierpoäng för award-miles-uppgradering?

Sakoz

Medlem
Låter konstigt Roger J!
Jag har köpt cash uppgradering från både EWR och ORD till ARN/OSL/CPH flera gånger, och efterregistrerat (manuellt per brev/mail) och alltid fått en korrigering och poängen för business.
 

A380*G

Medlem
Det eller så blåste de mig i Johannesburg. Jag betalade €573 för att uppgradera till C och EB hävdar att jag inte ska ha poäng för annat än economy.

Jag har flertalet gånger blivid erbjuden uppgradering från B till Z på LH från PVG för 4,000 RMB, till och med när business varit nästan slutsålt. Senaste gången var något år sedan iofs så de kanske har ändrat. Normalt sett ingen bra deal men eftersom vi hade discounted corporate fares i B så var det förmånligt för oss.
 

agehall

Medlem
Det brukar alltid vara en bra deal att uppgradera på longhauls om ens arbetsgivare betalat för grundbiljetten i economy tycker jag.

Det som är riktigt skrattretande är ju när man betalat för en Y biljett som kostar mer än en Z och sedan får erbjudande om att uppgradera. De gånger det hände kände man ju hur puckad resepolicyn är när man kräver ekonomiklass på biljetterna.
 
Toppen