Ger Optiontown flexibel biljett hos SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Morgan, 20 Oktober 2015.

1. Morgan

Morgan Medlem

Ska resa Stockholm - Köpenhamn om några veckor och är bokad i low Economy. Flyger 20.45 men skulle hellre boka om och resa typ 16.00.

Om jag får igenom en Optiontown-uppgradering, har jag då på flygplatsen möjlighet att byta till tidigare flyg om det finns biljetter i min nya bokningsklass? Med vanlig sas plus hade det väl gått och Optiontown ger väl rätt hög bokningsklass?

Förstår att det inte är tanken med Optiontown, men det går kanske i praktiken...

Gus gillar detta.
  2. De gånger jag fått igenom mina OT så har jag "lekt" med ombokningsfunktionen i appen men inte fått några förslag på andra avgångar alls då. Så ur min synvinkel funkar det inte.

Morgan gillar detta.
  3. Fungerade utmärkt för mig i appen så länge samma bokningsklass finns. Kunde välja på 5 avgångar samma dag

Morgan gillar detta.
  4. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har samma erfarenhet, om klassen finns så går det att göra själv på nätet.

5. Morgan

Morgan Medlem

Tack för svaren, men är det Z som är klassen som behöver finnas?

6. PetrelliDK

PetrelliDK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I teorien er det ikke tilladt. Men der er vidst mange som har formået at gøre det i praksis :).

7. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fungerade inte igår för mig

8. Jag upptäckte att man måste vara inecheckad först innan innan man kan göra ändringen minns jag.

9. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även jag har sett möjlighet att boka om till annan flight på en intra-EU OT från Go till Plus (Z), rätt säker på att det var när jag var incheckad.

10. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!