Senaste nytt

Genväg till att skaffa högre status på Marriott Rewards

David

Medlem
Samma här! Jag ringde dom idag och blev med en gång uppgraderade till Platinum för de kommande 3-4 månaderna. Och om jag under den tiden bor 9 nätter så blir jag Plat för hela nästa år.
Bra och trevlig service förövrigt!

En kontrollfråga, då jag själv gått bet på skillnaden mellan nights och stays en gång i tiden och vill minnas att jag hört/läst andra villkor för taste of platinum. Säker på att det är 9 nätter? Jag vill minnas att det krävs 9 stay, dvs in/ut-checkningar som inte ligger efter varandra (iaf inte på samma hotell).
 

ErikOM

Medlem
En kontrollfråga, då jag själv gått bet på skillnaden mellan nights och stays en gång i tiden och vill minnas att jag hört/läst andra villkor för taste of platinum. Säker på att det är 9 nätter? Jag vill minnas att det krävs 9 stay, dvs in/ut-checkningar som inte ligger efter varandra (iaf inte på samma hotell).
Du har nog rätt när jag tänker efter. Hon använde faktiskt ordet stays och inte nätter.
 

ErikOM

Medlem
Nu har vi precis kommit hem från en långhelg i Köpenhamn där vi bodde på Marriott. Tack vare uppgraderingen som jag fick tips om här på forumet så blev vi uppgraderade till Executive level med tillgång till deras lounge, gratis wifi etc. Tack för hjälpen!
 

Swisser

Medlem
ErikOM, va kul att du fick en uppgradering.

Skulle du kunna skriva några rader om hur Marriott hotellet i Köpenhamn var och då speciellt rummet och loungen. Jag har funderat på att bo på detta hotel, men det har inte blivat av ännu och skulle därför uppskatta en review från dig.

Nu har vi precis kommit hem från en långhelg i Köpenhamn där vi bodde på Marriott. Tack vare uppgraderingen som jag fick tips om här på forumet så blev vi uppgraderade till Executive level med tillgång till deras lounge, gratis wifi etc. Tack för hjälpen!
 

ErikOM

Medlem
ErikOM, va kul att du fick en uppgradering.

Skulle du kunna skriva några rader om hur Marriott hotellet i Köpenhamn var och då speciellt rummet och loungen. Jag har funderat på att bo på detta hotel, men det har inte blivat av ännu och skulle därför uppskatta en review från dig.

Rummet var bra, inget extravagant men ett bra 4+ business hotell med sköna sängar(inte 5 star som dom säger själva). Servicenivån var väldigt bra vad det än gällde (5 star). Man kan välja mellan City View och Waterfront (något dyrare) men hamnar man högt upp så är det inte värt att betala mer för Waterfront, utsikten över stan är riktigt bra eftersom alla rum har fönster från golv till tak. Executive är på våning 10 och 11 med loungen på våning 11.
Loungen var skön att sitta i och sippa på ett glas vin och läsa lite medan min fru nattade barnen, skön utsikt även därifrån så klart. Maten i loungen var däremot inget att hurra för: mellan 15-17 serverade dom någon slags efterrätt och mellan 17.30 - 20.00 dukade dom fram två smårätter (små kycklingspett & vårrullar) och vin & öl. Utöver 17.30 - 20.00 fanns det inget ätbart alls i loungen, bara kaffe, te och läsk. Öl och vin fanns mellan 17.30 och 22.00. Men vill man sitta och jobba, läsa eller dylikt och inte sitta på rummet själv så är loungen ett väldigt trevligt alternativ med sköna fåtöljer. Man kan även beställa upp mat från room service till loungen.
Frukosten var bra med allt man kan önska. Väldigt skönt att ha tillgång till Executive delen för det "vanliga" frukostrummet var rätt stökigt med hög ljudvolym och mycket folk.

När jag själv är i CPH på jobb brukar jag välja Hilton ute på flygplatsen. Ett väldigt bra hotell bara 10 min från city (med tunnelbana).

Hoppas detta hjälper, bara att skicka ett PM om du undrar något mer.
 

Swisser

Medlem
Tack för din utförliga review ErikOM!

Jag tycker det mesta låter bra och passar in på ett Marriott hotel. Deras top of the line hotel är ju JW Marriott samt Ritz Carlton och i dessa är väl allt ett snäpp bättre.

Har rummen plats för ett eller två barn förutom föräldrarna och om så är fallet måste man beställa extra sängar åt dem?
 

ErikOM

Medlem
Tack för din utförliga review ErikOM!

Jag tycker det mesta låter bra och passar in på ett Marriott hotel. Deras top of the line hotel är ju JW Marriott samt Ritz Carlton och i dessa är väl allt ett snäpp bättre.

Har rummen plats för ett eller två barn förutom föräldrarna och om så är fallet måste man beställa extra sängar åt dem?
Vi bodde 2 vuxna och två barn (2 och 4 år) i ett rum med två Queen size sängar som vi bara flyttade ihop och sedan sov vi gott. Det finns plats för en extra säng men det kostar 100DKK extra per natt.
 

henrik l

Medlem
Maten i loungen var däremot inget att hurra för: mellan 15-17 serverade dom någon slags efterrätt och mellan 17.30 - 20.00 dukade dom fram två smårätter (små kycklingspett & vårrullar) och vin & öl. Utöver 17.30 - 20.00 fanns det inget ätbart alls i loungen, bara kaffe, te och läsk. Öl och vin fanns mellan 17.30 och 22.00. Men vill man sitta och jobba, läsa eller dylikt och inte sitta på rummet själv så är loungen ett väldigt trevligt alternativ med sköna fåtöljer.

Känner igen kycklingspetten och vårrullarna från Coutyard i Hong Kong. Verkar nästan misstänkt global standard här.
 

bjobr

Medlem
Jag ska tydligen bo på Marriott NY Eastside samt Courtyard Binghamton Marriott i januari, så det är väl dags att skaffa sig ett Marriott Rewards-konto. Nån som vill tjäna referral-poäng?
 
Toppen