Senaste nytt

Genväg till att skaffa högre status på Marriott Rewards

JacobGBG

Medlem
Får ta och titta närmare på Hilton då. Måste bara hitta lämplig redemption för mina 60k Marriott poäng innan jag frigör mig från programmet. Det görs inte lättare av LNF och de otroligt förmånliga priserna vi får på flera properties via jobbet.
 

henrik l

Medlem

henrik l

Medlem
t, men tyvärr så är Megabonus varianterna riktad. Jag fick den som ger en gratis stay på cat 1-4 för två vistelser. :-(

Berätta mera:). Förra hösten fick jag erbjudande om en gratis stay på cat 1-4 för två vistelser, men i våra tror jag det var 20 000 för 15 nätter, och nu i höst 35 000 p för 20 nätter, och 50 000 p för 25.
 

JacobGBG

Medlem
Berätta mera:). Förra hösten fick jag erbjudande om en gratis stay på cat 1-4 för två vistelser, men i våra tror jag det var 20 000 för 15 nätter, och nu i höst 35 000 p för 20 nätter, och 50 000 p för 25.

Så här ser min ut:

  • Marriott Rewards® members who register for this promotion by October 31, 2012, will earn one (1) free night award at a category 1-4 hotel after each second paid stay made between September 15, 2012, and January 15, 2013, at a participating Marriott® property.
  • The member receiving this offer has been specifically targeted and the offer is not transferable.
    Maximum three (3) free night awards earned with this promotion per member.
  • An earned free night award can be redeemed for a future stay at participating Marriott Rewards category 1-4 properties for one (1) free night. Free night award will expire one (1) year after the date of issuance.

Det kan iofs vara praktiskt med några stay certs i cat 1-4, speciellt i Norden då man ogärna betalar för såna eller använder poäng. Men för mig som har lite familjeplanering på gång så ser jag inte riktigt öppningarna för att använda dessa certs och de är inte transferable.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Så här ser min ut:

  • Marriott Rewards® members who register for this promotion by October 31, 2012, will earn one (1) free night award at a category 1-4 hotel after each second paid stay made between September 15, 2012, and January 15, 2013, at a participating Marriott® property.
  • The member receiving this offer has been specifically targeted and the offer is not transferable.
    Maximum three (3) free night awards earned with this promotion per member.
  • An earned free night award can be redeemed for a future stay at participating Marriott Rewards category 1-4 properties for one (1) free night. Free night award will expire one (1) year after the date of issuance.

Det kan iofs vara praktiskt med några stay certs i cat 1-4, speciellt i Norden då man ogärna betalar för såna eller använder poäng. Men för mig som har lite familjeplanering på gång så ser jag inte riktigt öppningarna för att använda dessa certs och de är inte transferable.

Tror den är identiskt med den jag fick förra hösten. Men min fundering, som jag tolkade dig när du nämnde att Megabonusen är riktad, är att det inte är vem som helst som får erbjudandet, utan att man måste kvala in på något sätt?
 

JacobGBG

Medlem
Alltså, alla som är med i Mariott Rewards får vara med i Megabonus men det finns olika varianter som går ut till olika. Det verkar inte finnas något jättetydligt mönster däremot vem som får vilken variant, jag har fått ovanstående 2 år i rad.
 

henrik l

Medlem
Alltså, alla som är med i Mariott Rewards får vara med i Megabonus men det finns olika varianter som går ut till olika. Det verkar inte finnas något jättetydligt mönster däremot vem som får vilken variant, jag har fått ovanstående 2 år i rad.

Ok, tack för intressant info. Verkar m a o vara lite random. Jag ligger iofs på 35-40 nätter per år med dem. Med tanke på att jag prickat Megabonus i och med mina besök i HKG, så är ju dom poängen betydligt värdefullare för mig än än en frinatt. Fick en frinatt förra våren,men den kunde jag aldrig utnytttja. Dom verkar ju inte ha några familjerum på Courtyard i Sthlm:(
 

David

Medlem
Vad jag förstår brukar det finnas fyra olika, vet inte hur de fördelas men som Platinum kan man byta (om man nu råkar veta vad de andra är), det gjorde jag förra året då bonus baserat på antal stay inte funkar så bra för mig utan jag hellre tog en som var baserad på nights.

To earn your bonus points:
  • Register online or call 888-MARRIOTT (627-7468) by October 31, 2012
  • Stay between September 15, 2012, and January 15, 2013
  • Earn 35,000 points after 20 paid nights + 15,000 points after 25 paid nights—up to 50,000 bonus points
 
Toppen