Senaste nytt

Genväg till att skaffa högre status på Marriott Rewards

AABack2ARN

Medlem
@mappe: Är det bokat via marriotts egen site eller via exempelvis hotels.com? I det senare fallet får du (normalt sett) inga poäng/nätter på Marriott-kontot. Har för mig att jag läst om undantag men jag tror som sagt de tillhör undantagen.
 

mha321

Medlem
är helt ny på detta, och reser inte jättemycket. Dock är det inplanerat en resa över ca 3v i usa över jul/nyår och boendet kommer i princip bara vara på marriotts hotell. Det blir en del nätter, och har läst igenom den tråd och några andra och funderade över om jag borde göra ngt för att maximera. Dels vad bör jag göra som helt ny kund, vad är det bästa sättet att registrera sig. Sedan, går det tex att göra någon challenge och med dessa nätter nå upp en bit i deras stege?

De slutade officiellt med challenges för ett tag sedan. Jag vet inte om de börjat med dem igen, men jag känner flera som fått challenge oberoende av om det ska gå eller inte.

Det är absolut värt att fråga. Maila eller kör via webbformulär till deras kundtjänst och fråga vad de kan göra. De brukar svara ganska snabbt.

De challenges jag sett på sistone har alla varit baserade på antal stays och inte nätter. Så om du inte har bokat ännu, eller om du kan boka om, så sikta på lite snabb hotell-hopping i början på resan så kan du ha guld klart att användas redan i slutet av den.
 

mappe

Ny medlem
nä, inget via hotels, utan en annan väg. Då kommer jag testa det, är inte jag som kommer göra bokningen, men mitt namn kommer vara med i bokningen.

Ok, ska tänka på det, är miami -> new orleans är rutten just nu, samt ner mot karibien.
 

Impendill

Medlem
image.jpg Jag fick detta mail från United Mileageplus och signade upp direkt med Marriott. Loggade precis in och såg att jag fått guldstatus. Jag har aldrig bott hos dem.
 

mha321

Medlem
Ska bo på Renaissance i höst och vill gärna njuta av guld status, hur gör jag?
Marriott har väl slutat med status match och att ge status under challenge. Däremot brukar det inte vara problem att få en challenge. Har för mig att det brukar vara 6 stays (eller var det så mycket som 9?) för guld. Med andra ord fixa så många stays innan din Renaissance stay..

Alternativt kan du få det via samarbetet med United, men då måste du ha hög status hos united redan.
 

jimmy_h

Medlem
Gjorde en fuling och skrev till Marriott att jag accepterat deras Status Challenge erbjudande och vips fick jag ett mail att min status uppgraderas i 3 månader
 
Toppen