Senaste nytt

Ge dina tips för att göra flygresan lite bekvämare!

hoss

Medlem
Armstöden är ju väldigt smala i Economy och man får slåss (nåja) med grannen om plats. Jag brukar därför lägga kudden (finns på långflygningar) på armstödet, då får två armbågar plats.
 

Johannes

Medlem
Alltid alltid alltid försöka få så bra benutrymme som möjligt, nödutgång tex. Därför är det ju ibland sämre att åka business än ekonomi gällande den komforten inom europa...
 

majer

Medlem
Utöver vad som redan sagts:
Jag flyger mest inrikes och har inte behövt några än men heltäckande lurar verkar vara bäst, vilka ska man köpa? Och vilka får man använda i flygbolagets ljudsystem?
Jag köpte Bose QuietComfort 15, LÄNK. Strax över 300US$ på Apple Store i NYC, tror de är dyrare i Sverige. Saknar inget och de fungerar utmärkt för det de är avsedda för. Dessutom ingår en adapter så du kan plugga in dig till IFE.

För att hantera jetlag brukar jag försöka gå och lägga mig senare på kvällen och, om möjligt gå upp senare på morgonen om jag ska åka västerut. Reser jag österut borde jag rimligtvis göra det motsatta, men det är sällan lätt att vrida dygnet åt det hållet av någon anledning.

Jag kör ofta med eye covers, då slipper man störas av att någon i närheten tänder läslampan i tid och otid när man försöker sova.


Flyger man på rätt sätt har din plats både fönster och gång...
Jajjemänsan, 10A i en Embraer 135 kändes helt rätt. :)


Lånar tråden lite och frågar inom ämnet om vad man gör på flygplatsen. Bör man ta en massage före eller efter en långflygning?
 

jumbooze

Medlem
I mitt slösurfande har jag för mig att jag har sett beskrivning på hur någon
använde CarryOn & en kostymväska för att bygga en säng av en Biz Bulkhead plats. När det är "slideDown" version.

Jag kommer inte ihåg om det var här eller på FlyerTalk.

Kommer snart sitta i C & bulkhead så jag ska se om jag får till det där tricket.
Har någon annan sett det så skicka gärna länken... Annars rapporterar jag hur det går att få ihop med en liten bild.
 

Svenska73

Medlem
Priority club card. Tar med örongott och stoppar min dunjacka i den, då blir det en extra kudde. Laddar ner filmer på paddan ifa det är dåligt utbud av entertainment.
 
Toppen