Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

FF#1

Medlem
Nu har jag fått svar.... av kundtjänst....

Hej FF#1


Tack för ditt email.


Efter 2018-03-31 kommer du får ny kortkvot.


Förmånen att ge kort bort följer giltighetstiden på din aktuella nivå och inte kvalificeringsperioden.

Din Diamantstatus är just nu giltig till 2018-03-31 men kommer förnyas med ett år eftersom du uppnått kriterierna för Diamant under din senaste period.



Jag hoppas att detta besvarar ditt mail och har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss igen.



Med vänlig hälsning,

Arne Travel Traveler Consultant
SAS Sales and Service

SAS
Scandinavian Airlines System
 

Canadien

Medlem
Ok låter rimligt. Får hoppas att det stämmer. Jag har oxo 03/31 som sista giltighetsdag på förra perioden 12/31 + 3 mån grace.
 

Kimmen00

Medlem
Precis, det är när grace gått ut (dvs giltighetstiden som står på kortet). Det lustiga är att min graceperiod går ut 31/1 och jag kunde börja ge i början på januari. Så med samma logik kan du ge bort ditt den 1/2....fast det finns väl ingen logik här alls.

Tja.. idag kunde jag ge bort mitt guld för perioden.. så det stämmer inte att vänta grace ut. Märkligt..
 

Canadien

Medlem
Tja.. idag kunde jag ge bort mitt guld för perioden.. så det stämmer inte att vänta grace ut. Märkligt..
Var det grace minus en månad för dig eller?
Jag kan inte ge ännu. Har period 1Jan - 31 Dec (grace fram till 31 Mars) återkvalificerade till diamant i mitten av förra perioden, efter jag gav bort guldet den perioden.
 

FF#1

Medlem
Nu har jag fått svar.... av kundtjänst....

Hej FF#1


Tack för ditt email.


Efter 2018-03-31 kommer du får ny kortkvot.


Förmånen att ge kort bort följer giltighetstiden på din aktuella nivå och inte kvalificeringsperioden.

Din Diamantstatus är just nu giltig till 2018-03-31 men kommer förnyas med ett år eftersom du uppnått kriterierna för Diamant under din senaste period.



Jag hoppas att detta besvarar ditt mail och har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss igen.



Med vänlig hälsning,

Arne Travel Traveler Consultant
SAS Sales and Service

SAS
Scandinavian Airlines System

Liten uppdatering, kundtjänst hade fel... fast åt rätt håll.
Kan ge bort nytt guldkort från och med i går. dvs. 2 månader in på min nya period.

frugan som har period 1 månad efter mig kan inte ge bort ännu.

Så det här verkar inte så illa som det först såg ut, om det nu konsekvent är så här. :)
 
Faktiskt lite imponerad; hustruns grace på guldkortet gick ut den sista februari, första resa idag. Jag gav bort ett igår övertygad om att hon inte skulle hinna få det innan avresa (har för mig att jag läst något om 3-5 dagar, men det var nog fysiskt kort). Det tog ganska exakt 1 minut så var det fixat.
SAS-IT levererar! ;-)
 
Toppen