Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Ozz

Medlem
Jag har period 1 dec - 30 nov och nådde EBD i början av november och passade då på att ge bort ett guldkort till min granne.
Fru Ozz har samma kvalificeringsperiod som jag och är inne i sin graceperiod nu och kommer halka ner till silver efter den.
Min tanke var att ge henne ett guld så fort hos får EBS-status och jag hoppas verkligen att det funkar att ge henne ett kort om 3 mån.
Just nu står det bara:
gold.jpg
 

lillemannen

Medlem
+1 på ovanstående men jag har perioden 1/8 till 31/7 2017 så efter tre månader skulle jag kunna ge ett kort men inte enligt webben. Tjänade in till Diamond under perioden och är redan klar för denna perioden 1/8 - 31/7 2018
 

Delayed

Medlem
Förstår inte riktigt hur man kan bli arg över att man bara kan ge bort ett guldkort
Jag tror att de flesta som är "arga" främst är "arga" på att avtalsvillkoren är otydliga, svårbegripliga och tolkas olika beroende på vem på SAS som tolkar dem och i praktiken verkar ändras utan föregående information. Det är svårt att spela optimalt om det inte finns tydliga spelregler som bägge parter känner till och tolkar på samma sätt.
 
Jag tror att de flesta som är "arga" främst är "arga" på att avtalsvillkoren är otydliga, svårbegripliga och tolkas olika beroende på vem på SAS som tolkar dem och i praktiken verkar ändras utan föregående information. Det är svårt att spela optimalt om det inte finns tydliga spelregler som bägge parter känner till och tolkar på samma sätt.
Njae det står klart och tydligt att du kan ge bort ett guldkort, att då bli arg över att man inte kan ge bort fler har jag fortfarande svårt att begripa.

Kul förresten med alla de här diskussionerna om hur man skall kapa åt sig så många guldkort som möjligt, och det faktum att de nu börjar göra så att man inte kan det. Verkar som om alla ringer supporten idag för allt, vilket ju är ett bra sätt att få bort saker som mistake fares, inofficiella perks, ”gamla fördelar” etc
 

fcx

Medlem
Jag passade på att fråga SAS i en maildiskussion om just detta med att ge bort guldkort och fick detta svar:

Du kan ge bort ett Guldkort eller två silverkort en gång under din Diamondperiod (detta är ej samma som kvalificeringsperiod). Om du ger bort ett Guldkort nu så får du en förnyad kvot efter 2018-10-31, om du självfallet uppnår till Diamond under din nuvarande kvalificeringsperiod. Man kan förenkla detta lite med att det är ett Guldkort du får ge bort under din kvalificeringsperiod + 3 månder till, det som vi kallar för graceperioden.

Min kvalificeringsperiod är 2017-08-01--2018-07-31.
 

FF#1

Medlem
Förstår fortfarande inte riktigt hur det här funkar.
Man får alltså ge bort ett kort per statusperiod, dvs nytt kort att ge bort efter "Grace" om man kvalar in på nytt under pågående period?

Frugan som är guld har period sista 1/2-31/1

Gav bort ett silverkort 6/2 2016, har förnyat guldkortet i mitten på maj 2017 men kan fortfarande inte ge bort nått nytt silverkort?

Edit: nog är hon bra men ingen gud utan guld . sabla rättstavning.... :)
 
Last edited:

Fredrik K

Medlem
Jag gav bort ett guldkort förra året i november (alltså lite styvt 2 månader sen). Min kvalificeringsperiond är Januari, och idag fick jag ett nytt guldkort "påfyllt" som jag kan ge bort.
 
Jag gav bort ett guldkort förra året i november (alltså lite styvt 2 månader sen). Min kvalificeringsperiond är Januari, och idag fick jag ett nytt guldkort "påfyllt" som jag kan ge bort.
Jag gav också bort i november, och har också kalenderår som medlemsår. Men jag får bara "Hej! Alla kort i din kvot för denna kvalificeringperiod har redan getts bort."
 
Toppen