Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

seat56f

Medlem
Skedde denna ändring isåfall i samband med migreringen?

Nej, tidigare. Men efter att ha letat i lite trådar efter var jag läste om det där utan att hitta det, så får jag backa lite och medge att jag är osäker. Kan svära på att det var nånstans jag läste om någon som gav bort EBG nära sitt skifte och sen inte fick ge bort ett nytt EBG efter... (ja, mer än precis ovan då)
 

Jonted

Medlem
Nej, tidigare. Men efter att ha letat i lite trådar efter var jag läste om det där utan att hitta det, så får jag backa lite och medge att jag är osäker. Kan svära på att det var nånstans jag läste om någon som gav bort EBG nära sitt skifte och sen inte fick ge bort ett nytt EBG efter... (ja, mer än precis ovan då)


Var själv inne och skulle ge bort ett guldkort då min kvalificeringsperiod började idag och det står att min kvot är fylld.
Gav bort ett guldkort för ca 1 månad sedan.

Ska ringa Eurbonus-supporten på måndag och se vad dem säger helt enkelt.
 

sepbemi

Medlem
Intressant, jag har tidigare gett bort ett guldkort men har nu möjligheten att ge bort ett till? Min kvalificeringstid är oktober - september.
 

Canadien

Medlem
Intressant, jag har tidigare gett bort ett guldkort men har nu möjligheten att ge bort ett till? Min kvalificeringstid är oktober - september.
Ett i varje period så länge du är Diamond. Även ett i graceperioden när du är Diamond på nåder i 3 månader efter att ej ha återkvalat.
 

sepbemi

Medlem
Ett i varje period så länge du är Diamond. Även ett i graceperioden när du är Diamond på nåder i 3 månader efter att ej ha återkvalat.
Och det är just det som är så intressant, gav bort ett guldkort i våras och har nu möjlighet att göra det igen (och en tredje gång under graceperioden om jag inter återkvalar?) Frågan är bara vem man ska ge bort det till ;) ?
 

palmen

Moderator
Och det är just det som är så intressant, gav bort ett guldkort i våras och har nu möjlighet att göra det igen (och en tredje gång under graceperioden om jag inter återkvalar?) Frågan är bara vem man ska ge bort det till ;) ?
Efter uppgradering av eurobonus plattform så fick vissa onekligen möjligheten att ge bort guld igen. Inget jag skulle tala högt om men fler har rapporterat samma sak.
 

Kimmen00

Medlem
Ändrade de inte så att man inte kan ge bort nytt kort förrän 12 mån efter att man givit bort det förra? Borde betyda att man A. vill ge bort kort ASAP för att "få igång timern" och B. kan ge bort max 2 EBG på 1 EBD-intjäning (om man inte drar in EBD på <3mån i början av sin kvalificeringsperiod).

Hur är det med detta? Någon som vet någon info?
Det avgör ju ganska mkt då man vill att mottagaren skall få "maximera" sitt EBG samt att man själv kanske inte vill förstöra sina chanser att ge "i rätt tid"
 

VonMögen

Medlem
Var själv inne och skulle ge bort ett guldkort då min kvalificeringsperiod började idag och det står att min kvot är fylld.
Gav bort ett guldkort för ca 1 månad sedan.

Ska ringa Eurbonus-supporten på måndag och se vad dem säger helt enkelt.
Ringde EB idag om samma sak då det stod/står "Alla kort i din kvot för denna kvalificeringperiod har redan getts bort" när jag loggar in. Fick info om att det tar 1 vecka in i nya perioden innan man kan ge bort ett guldkort igen. Ingen aning om detta stämmer. Förut har jag kunnat ge bort ett guld direkt när nya perioden påbörjats.
 

011430121

Medlem
Ringde EB idag om samma sak då det stod/står "Alla kort i din kvot för denna kvalificeringperiod har redan getts bort" när jag loggar in. Fick info om att det tar 1 vecka in i nya perioden innan man kan ge bort ett guldkort igen. Ingen aning om detta stämmer. Förut har jag kunnat ge bort ett guld direkt när nya perioden påbörjats.
Den 1a juni var min förstadag på nya året, gav bort ett kort den andra juni.
 

Jonted

Medlem
Hur är det med detta? Någon som vet någon info?
Det avgör ju ganska mkt då man vill att mottagaren skall få "maximera" sitt EBG samt att man själv kanske inte vill förstöra sina chanser att ge "i rätt tid"

Ringde supporten nu och de bekräftade att jag borde ha ett guldkort att ge bort trots att jag gav bort ett i Juni (nya perioden för mig börjar 1a Juli). De försökte göra det manuellt med Eurobonus nummer och säkerhetskoder för båda personerna istället men inte heller det gick.

Dem har nu skickat det vidare internt för felsökning och jag ska få svar inom ett per dagar.
 
Toppen