Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

palmen

Moderator
Hej, är det någon som har en ide om hur jag ska lösa detta, förutom att flyga mera förstås

Jag har på mig till juni/2017 att ge bort mitt sista EBG och jag tänkte ge det till min sambo (igen) för att hon ska få ett år till men vi har exakt samma kvalificeringsperioder, dvs hon har EBG t.o.m. juni/17 (inkl grace) och min graceperiod då jag kan ge bort sträcker sig också till juni/17.
Eftersom det inte går att ge någon status som denne redan har så behöver jag komma på något annat,
1. Kan hon avsluta sitt Eurobonuskonto och sedan starta upp ett nytt för att börja om på lägsta nivån?
2. Kan man begära nedgradering en nivå av SAS?

Är tacksam för era tips
1. Det är inte tillåtet att ha mer än ett konto så tror att det blir svårt.
2. Mig veterligen går det inte att begära detta.
 

Johan67

Medlem
Hej, är det någon som har en ide om hur jag ska lösa detta, förutom att flyga mera förstås

Jag har på mig till juni/2017 att ge bort mitt sista EBG och jag tänkte ge det till min sambo (igen) för att hon ska få ett år till men vi har exakt samma kvalificeringsperioder, dvs hon har EBG t.o.m. juni/17 (inkl grace) och min graceperiod då jag kan ge bort sträcker sig också till juni/17.
Eftersom det inte går att ge någon status som denne redan har så behöver jag komma på något annat,
1. Kan hon avsluta sitt Eurobonuskonto och sedan starta upp ett nytt för att börja om på lägsta nivån?
2. Kan man begära nedgradering en nivå av SAS?

Är tacksam för era tips

Behöver hon ett eget EBG, dvs hon reser ibland på egen hand?
 

martin1891

Medlem
Svar: Ja. Detta gick fint att göra enligt supporten när jag fick ett guldkort sist.
Dock får jag fortfarande nyhetsbrev på gamla eurobonuskontot (med dess poängsaldo, 2000 nånting poäng).... :)
Okej, bra att höra att det fungerar även det kan tyckas lite omständigt att avsluta konto för att sedan starta upp ett nytt. Man förlorar ju sitt track record.
Frågade detta när jag skulle ge ett guldkort till min far. Gick inte enligt supporten.
ok, då kan jag utesluta det alternativet
 
Jag har nu också fått möjligheten att ta emot ett guldkort från en familjemedlem som blivit Diamond. Vill bara höra om jag förstått detta rätt, om jag ska få ut maximal tid på guldkortet så ska jag vänta till tre månader efter min kvalificerings tid. Jag har 1 oktober/ 30 september, ska jag då vänta till dec/jan eller vad säger experterna?

Tacksam för all hjälp ni ger mig
 

Canadien

Medlem
Jag har nu också fått möjligheten att ta emot ett guldkort från en familjemedlem som blivit Diamond. Vill bara höra om jag förstått detta rätt, om jag ska få ut maximal tid på guldkortet så ska jag vänta till tre månader efter min kvalificerings tid. Jag har 1 oktober/ 30 september, ska jag då vänta till dec/jan eller vad säger experterna?

Tacksam för all hjälp ni ger mig

Säkrast ska vara att vänta till 1Jan, för att då få 2år som guld. Men behöver du guldet innan så kan det ju vara värt att ta det tidigare.
 

Bryant

Medlem
Nu är det dags för mig att ge bort mitt sista guldkort. Det kommer att gå till dottern på 4 månader. Det är kanske en ordentlig vaskning men det är kul att alla i familjen är guld. Sen har hon 2 månader på sig från att hon blir 2 år på att flyga in ett eget... :)
 

tomle

Medlem
Jaså, skulle ge bort ett kort idag men får felmeddelandet ... Får väl prova igen snart
 

Attachments

  • eb-ge-bort.PNG
    eb-ge-bort.PNG
    43,9 KB · Visningar: 255

Preeani

Medlem
Påbörjade en ny period den 1 juni. Jag uppnådde diamond i förra perioden. Har sedan dess försökt att ge bort ett guldkort. Enligt min eurobonussida kan jag endast ge bort ett silverkort. Ringde då in till supporten och gav dem den information de behövde för att kunna lösa det där. I varje samtal jag ringde till dem slutade det med att de har haft problem med systemet. Är det någon mer som har haft likande problem med att ge bort ett kort genom supporten?
 
Toppen