Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

EBD_Hakan

Medlem
En fråga.. om jag ska ge bort ett guldkort till en kompis vars bryt är 31/3, spelar det någon roll om jag gör det nu eller i april?
 

Canadien

Medlem
En fråga.. om jag ska ge bort ett guldkort till en kompis vars bryt är 31/3, spelar det någon roll om jag gör det nu eller i april?
Nej, men om du ger det > 3 månader in i mottagarens period så får denne innevarande period plus nästkommande, annars bara innevarande period. Så har iallafall flera här rapporterat blev deras utfall.
D v s ger du kortet nu får mottagaren guld från nu till 31/3 2018, plus 3 månader grace -> 31/6 2018
Ger du kortet 1 Juli i år, får mottagaren guld från 1/6 2017 till 31/3 2019 plus 3 månader grace -> 31/6 2019
 
Nej, men om du ger det > 3 månader in i mottagarens period så får denne innevarande period plus nästkommande, annars bara innevarande period. Så har iallafall flera här rapporterat blev deras utfall.
D v s ger du kortet nu får mottagaren guld från nu till 31/3 2018, plus 3 månader grace -> 31/6 2018
Ger du kortet 1 Juli i år, får mottagaren guld från 1/6 2017 till 31/3 2019 plus 3 månader grace -> 31/6 2019
Fast det går att få innevarande plus nästa även om en ger första dagen på året. Har gjort det två gånger utan problem. Men har hört andra som inte fått. Så verkar lite huller om buller.
 

palmen

Moderator
Fast det går att få innevarande plus nästa även om en ger första dagen på året. Har gjort det två gånger utan problem. Men har hört andra som inte fått. Så verkar lite huller om buller.
Det har som sagt fungerat för vissa men inte för andra. Jag skulle inte chansa på det i alla fall utan vänta. Inte värt det och riskera att bara få i ett år om man absolut inte måste ha kortet direkt i början på året.
 

charlesswe

Medlem
Om man vill ge kortet till någon som har EB konto fast utan samlat poäng, är det bäst att skapa ett nytt konto och sen ge kortet för att få längst guldperiod?
 

palmen

Moderator
Om man vill ge kortet till någon som har EB konto fast utan samlat poäng, är det bäst att skapa ett nytt konto och sen ge kortet för att få längst guldperiod?
Det är inte tillåtet att ha mer än 1 medlemskap hos Eurobonus, man kan få båda kontona avstängda för sånt och då blir det inte mycket till status att ha.
Generellt brukar grundtipset vara att vätna 3 månader in på perioden för att vara "säker" på att få 2 år, vill man vara lite risky testar man efter 1 månad, vill man köra rysk roulette så ger man kortet första dagen det nya året.
 

martin1891

Medlem
Hej, är det någon som har en ide om hur jag ska lösa detta, förutom att flyga mera förstås

Jag har på mig till juni/2017 att ge bort mitt sista EBG och jag tänkte ge det till min sambo (igen) för att hon ska få ett år till men vi har exakt samma kvalificeringsperioder, dvs hon har EBG t.o.m. juni/17 (inkl grace) och min graceperiod då jag kan ge bort sträcker sig också till juni/17.
Eftersom det inte går att ge någon status som denne redan har så behöver jag komma på något annat,
1. Kan hon avsluta sitt Eurobonuskonto och sedan starta upp ett nytt för att börja om på lägsta nivån?
2. Kan man begära nedgradering en nivå av SAS?

Är tacksam för era tips
 
Toppen