Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

trskial

Medlem
Jag ringde SAS och fick veta att mitt guld kort som jag fick förra veckan gäller till Juli 2018 och sen faller jag ner till silver om jag inte lyckas behålla guldstatusen.

Min vanliga kvalperiod är
Augusti 16 till Juli 17
 

palmen

Moderator
Jag ringde SAS och fick veta att mitt guld kort som jag fick förra veckan gäller till Juli 2018 och sen faller jag ner till silver om jag inte lyckas behålla guldstatusen.

Min vanliga kvalperiod är
Augusti 16 till Juli 17
Då glömde de informera om att du har 3 månader grace period då du har kvar ditt guldkort från året innan om du inte lyckas att kvala in igen.
 

trskial

Medlem

Nej, dom kunde inte ändra för att

1. I bokningen heter jag Karlsson & 2 På EBG-kortet heter jag Andersson

Jag skulle visa mitt EBG-kort i SAS appen när jag ska in i guldloungen sa kundservice, OM jag inte fått mitt SAS MC EBG innan Fredag nu. Problem bara om dom ber efter leg. Då SAS MC kortet står det Andersson på och i passet Karlsson. I-landsproblem no1.

Det är därför jag ska till Sverige på Fredag nu för att ordna nytt pass eftersom det står Karlsson i passet men jag heter Andersson nu.
 

nili

Medlem
Har det skett ändringar gällande hur länge ett "donerat" guld kort gäller? Enligt SAS kundtjänst ) är kortmotagaren beviljad Guld status 1 år från det att man får sin nya status. Intjänande period hos mottageren skall inte spela någon roll. HUECA?
Brukar passa på och ställa frågan när jag ändå ringer kundtjänst om något annat och har också fått det svaret vid två tillfällen. Har även fått "rätt svar" dvs perioden ut + nästa + grace och det stämde när jag beställde ett till min sambo. Beställde i nov -16 hon har kvalperiod mars-feb. Fick giltighetstid tom maj -18
 
Hur funkar det om jag vill passa på att ge bort ett guld under min graceperiod? Han har guld nu som går ut i sommar, min grace tar slut i april så jag måste ge innan. Kommer han att få guld den här kvalperioden (som han redan har) och för följande?
 

Abbs

Medlem
Hur funkar det om jag vill passa på att ge bort ett guld under min graceperiod? Han har guld nu som går ut i sommar, min grace tar slut i april så jag måste ge innan. Kommer han att få guld den här kvalperioden (som han redan har) och för följande?
Nej, man kan ej ta emot guld om man redan är guld.
 
Toppen