Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av FF#1, 18 November 2014.

1. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har letat fram och tillbaka i tråden ( och är rätt säker på att det står här någonstans) men hittar inte det jag söker.

Är EBG i dag, har läge på ett EBD.
    Min kvalificeringsperiod är jan-dec
    Har inte gett bort nått silverkort ännu

Om jag kvalificerar mig för EBD innan årsskiftet och ger bort ett guldkort då, hur länge gäller det då för den som får det?

Sen efter nyår, när min nya kvalificeringsperiod börjar, får jag då ge bort ett nytt guldkort eller måste jag först återkvalificera?

någon som har koll?

2. NotRyan

NotRyan Medlem

EBG gäller för mottagaren hela hans återstående (när han får kortet) kvalificeringsår samt nästa...

Om du har kvalificerat till nytt EBD den 1 januari (dvs att du är över 100K /100 segment i år) så får du ett nytt EBG att ge bort den 1 januari...

Mvh
    /NotRyan

3. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för informationen.
    Så om jag ger bort första kortet i slutet av december till en med kvalificeringsperiod sept-aug så gäller hans guld till sista november 2016?

4. NotRyan

NotRyan Medlem

Så bör det bli, Ja....

5. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då känns det ju ännu angelägnare att fixa ett EBD

kan ju ge bort två kort med bra giltighets tider.

Person två som inte är i akut behov av kort får i såna fall vänta till efter nyår, eller rättare sagt till efter dennes nya kvalificeringsperod börjar 1:a februari. Då borde det bli ett kort giltigt till sista april 2017

låter ju nästan för bra för att vara sant i såna fall. :)

6. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har nyligen blivit EBD. Min sambo fick EBG till Januari 2017! Hennes kvalificeringsår börjar 1:a Nov 2014.

self och Bryant gillar detta.
  7. 1år för innevarande + 1år för kvalificeringsår + 3 mån för poängbuffert ;)

Alf och nota bene gillar detta.
  8. Kasper Kjaergaard

Kasper Kjaergaard Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som vet om det går att ändra mottagare av EBG om man redan gett bort ett?

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Hur menar du? Det går bara att ge bort ett EBG, varför vill du då ändra mottagare?

10. Kasper Kjaergaard

Kasper Kjaergaard Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min bror fick ett EBG då han rest mkt senaste tiden, nu kommer jag resa mkt till skillnad från honom. Undrar därför om det går att byta mottagare av EBG från min bror till mig.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!