Senaste nytt

Ge bort guldkort, får man även statuspoängen?

ELOS

Medlem
Anledn till min fråga är att min fru har intj period 1 febr-31 jan och redan har 30 000 poäng under innevarande intjäningsår. Får hon tillgodoräkna sig dessa 30 000 så att bara 70 000 behövs för diamond även om hon får guldkortet av mig ?
 

NotRyan

Medlem
Anledn till min fråga är att min fru har intj period 1 febr-31 jan och redan har 30 000 poäng under innevarande intjäningsår. Får hon tillgodoräkna sig dessa 30 000 så att bara 70 000 behövs för diamond även om hon får guldkortet av mig ?

Javisst, det är ju hennes poäng och räknas i hennes kvalificeringsår, hon behöver alltså tjäna ihop ytterligare 70K för diamond som du säger, dessutom får hon ju även EBG-bonusen trots att hon själv bara har tjänat ihop 30K när du ger henne statusen, vilket gör att det går fortare att få ihop de där 70K (om hon då reser med SK eller WF)

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

joemume

Medlem
Den som får Guldstatusen får inga poäng utöver det som han/hon tjänat in själv. Själva statusen är gåvan, inte poängen. Har hon 30K så behöver hon tjäna 70K baspoäng till för att bli Diamond.
 

Hansi

Medlem
Då jag skaffat Miles and More pga. SAS dåliga kvalitet ombord intercon kärrorna - orkar inte vänta till slutet 2015! :)

Mitt SAS Gold löper ut augusti i år. Om någon Diamantinnehavare har svårt finna ngn at ge sitt extra guldkortr till tar jag gärna ett........ :)
 

agehall

Medlem
Då jag skaffat Miles and More pga. SAS dåliga kvalitet ombord intercon kärrorna - orkar inte vänta till slutet 2015! :)

Men hur resonerar du nu? Bara för att du inte vill flyga med SAS behöver du inte lämna EB och framför allt inte för Miles & Less. Om du inte uteslutande flyger business eller first, så är inte M&M ett speciellt bra program imho.
 
Men hur resonerar du nu? Bara för att du inte vill flyga med SAS behöver du inte lämna EB och framför allt inte för Miles & Less. Om du inte uteslutande flyger business eller first, så är inte M&M ett speciellt bra program imho.

Satt faktiskt just och tänkte på vad ett "tomt" guldstatus är värt. Jag hade nog kunnat tänka mig att betala ett par tusen för att få mitt silver uppgraderat till guld.
 

ChabbeT

Medlem
Jag har en dum fråga. Om person A får ett guldkort av person C som har Diamond kan då person A som precis fått guld ge ett silverkort till person D? Han har ju fått din guldstatus och dess förmåner men räknas det då in att han som förmån kan ge till person D? Jag ber om ursäkt om detta varit uppe som fråga tidigare
 

aikputte

Medlem
Jag har en dum fråga. Om person A får ett guldkort av person C som har Diamond kan då person A som precis fått guld ge ett silverkort till person D? Han har ju fått din guldstatus och dess förmåner men räknas det då in att han som förmån kan ge till person D? Jag ber om ursäkt om detta varit uppe som fråga tidigare

Ja, det går. Jag är person A och har gett ett silverkort till D.
Visserligen har inte korten kommit än...
 
Toppen