Senaste nytt

Ge bort / Förlänga / Flytta poäng nu möjligt! (mot avgift)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Malu

Medlem
Dyrt att ge bort poäng

Noterade i dagens nyhetsbrev från EB att man fram till 18 december kan ge bort poäng, som då får fyra nya års giltighetstid. Låter ju utmärkt - om det inte vore så att man tar en "administrativ avgift" på €30 per 3000 poäng! :eek:

Text från mailet:
"
Dina EuroBonus-poäng kan bli årets julklapp. De dras direkt från ditt konto och sätts in på din väns eller familjemedlems EuroBonus-konto senast den 24 december. Han eller hon har då fyra år på sig att använda dem. Om dina poäng är på väg att förfalla kan du ge bort dem till dig själv. Vips, så har du fyra år till på dig att bestämma hur de ska spenderas. En transaktionsavgift tillkommer på 30 EUR per 3000 poäng du vill föra över och det kan göras fram tom18 december 2012.
"
 

jumbooze

Medlem
Sas newsletter:
Dina EuroBonus-poäng kan bli årets julklapp. De dras direkt från ditt konto och sätts in på din väns eller familjemedlems EuroBonus-konto senast den 24 december. Han eller hon har då fyra år på sig att använda dem. Om dina poäng är på väg att förfalla kan du ge bort dem till dig själv. Vips, så har du fyra år till på dig att bestämma hur de ska spenderas. En transaktionsavgift tillkommer på 30 EUR per 3000 poäng du vill föra över och det kan göras fram tom18 december 2012.

SAS EuroBonus Shop: Give Points

Om ni vill ge mig poäng så hör av er :D
 

ryds

Medlem
Vart superglad när jag såg detta:) perfekt att föra över lite poäng, men glädjen försvann fort. HUR kan man ta ut 30 EUR i Avgift och per 3000 poäng. GUD va dåligt !!!! Inte Årets Julklapp direkt...
 

vicce

Medlem
Gillar idén, men inte att man ska behöva betala 30 EUR i avgift, och definitivt inte per 3000 poäng. Blir en rätt dyr julklapp om man ger bort några tusen poäng.
 

Mikael

Medlem
Jag brukar värdera 10poäng till ca 1kr. I princip hela värdet på poängen försvinner m.a.o. vid flytt. SAS har hittat ett nytt bra sätt att tjäna pengar ;-)
 

vicce

Medlem
Jag brukar värdera 10poäng till ca 1kr. I princip hela värdet på poängen försvinner m.a.o. vid flytt. SAS har hittat ett nytt bra sätt att tjäna pengar ;-)

Frågan är väl hur många som kommer utnyttja detta. Det är väl kanske de som har "panik" med en massa poäng som snart går ut. Fast då borde man ju boka en resa för dem istället...
 

agehall

Medlem
Jag undrade också vem som kommer att gå på detta. Har man lite poäng som förfaller kostar det ju inte jättemycket att få behålla dem, men då är väl chansen även stor att det inte är någon vits att behålla dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen