Gdansk Lech Walesa Airport Kapacitets problem

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Anders Nilsson, 19 Oktober 2015.

1. Anders Nilsson

Anders Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill höja en varningens finger för Kapacitets problem i Säkerhetskontrollen på
    Gdansk Airport. tidiga mornar. mellan 06:00-06:20 Flygplats ledningen har lyckats klämma in 9 flygningar på 20 min så det är ca 1200 personer som skall igenom säkerhetskontrollen ungefär samtidig.
    Med kaos och förvirring som följd. folk tränger sig, folk blir arga, folk missar sina plan.
    Saker blir ju inte bättre av att säkerhetskontrollanterna anammar gamla öststatsfasoner.
    Vi får hoppas man gör något åt problemet snart.

Åker man i business class eller har Star Alliance guldkort går man bara 20 meter till.
    Så kommer man till Fasttrack för SAS/ LOT / LUFTHANSA

FullSizeRender.jpg

ARNBER gillar detta.
  2. Jensik

Jensik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Usch det där låter inte som en trevlig upplevelse för de som flyger ekonomi som statuslös eller LCC!

Nu reser jag sällan från GDN vid den tiden, men går alltid den lilla extra sträckan för att gå på den röda mattan ;)

GDN FastTrack.png

MarcusC, Anders Nilsson och Bonden gillar detta.
  3. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bott på Hilton på andra sidan gatan och flugit med NYO 0600 ett antal gånger och det har aldrig varit några problem. Sätter klockan på 04.30 och går genom security runt 05.00-05.10. Aldrig varit mer än 5-10 min kö.

Anders Nilsson gillar detta.
  4. Anders Nilsson

Anders Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har det kanske inte varit så många plan som skulle lyfta på kort tid fly4fun :)
    det brukar nästan alltid vara som du säger 5- 10 min kö men senast var kaotiskt
    och då hade det ändå 6 säkerhetskontroller öppna men med ca 1 min per person i kontrollen
    X 1000 Pax så blir det ganska lång väntan tyvärr.. men naturligtvis ingen kö på röda mattan :)

Jensik gillar detta.
  5. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tidtabellen ser i stort sett likadant ut varje dag, 8-10 avgångar samtidigt sedan minst 6 månader. Wizzair har haft 5 plan baserade sedan mars. Ryanair har ett plan baserat sedan mars. LOT, SAS, Lufthansa har haft morgonavgångar i många år, så det är inget nytt och det brukar fungera förvånansvärt bra. Måste ha hänt nått den dagen du skulle flyga.

6. Anfield

Anfield Medlem

Fast Track funkar super bra på denna flygplats ! samt så är loungen toppen för den fikasugne ! men sämre för den hungrige !

Anders Nilsson, Jensik och fcx gillar detta.
  7. Anders Nilsson

Anders Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja tydligen måste det ha hänt nått hemskt små troll i kontrollen kanske :p

8. Anders Nilsson

Anders Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd inte man kan använda Priority pass på Fast Tracken :) kanske man skulle testa visa upp kortet vem vet :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!