Senaste nytt

Gaten stänger tidigt, dina upplevelser?

Mikael

Medlem
Istanbul gör likadant.
Jag softade i loungen och plötsligt informationstavlan visade att min flight var Final call.

Har råkat ut för det ett par gånger i Istanbul, de går direkt från "Wait in lounge" till "Final call". Panik. Springa. Svettig/andfådd.
 

Stefan62

Medlem
Har läst alla inlägg...men om det står att man ska vara 20 min innan vid gate så gäller det väl? Dvs det verkar orimligt att stänga före och hur många gånger är det inte ändå kö såväl vid gaten som i "gången" till planet.

Vad har man för rättigheter om man är där i tid?
 

David

Medlem
Istanbul gör likadant.
Jag softade i loungen och plötsligt informationstavlan visade att min flight var Final call.

Samma här, packade ihop det sista av mina grejer och stressade till gate som självklart låg så långt bort från loungen som det bara går men där var det minsann 30m kö till boarding...
 

MarcusC

Medlem
20 minuter innan avgång...lite beroende vad statusvär såklart. Gällande CPH är deras mobilapp riktigt bra. Väljer du din flight får du all info, gateinfo,go to gate, etc.
 

ulagun

Medlem
Håller med Adamsson.
Passkontrollen i CPH är ett mysterium. Senast på väg till IST kollade jag passkontrollen innan jag gick upp i lounge inte en människa. När det var dags att go to gate så var kön oändlig.
En helt annan fråga;
Tar man hänsyn till vilken gate flyget går ifrån?
Det är en stor skillnad att släntra bort till D3 än att rusa till A20
 
Jag tycker att det är ganska tråkigt att de skall behöva sätta Final Call för att "lura" folk att skynda sig i tid, speciellt i lounger där personer borde vara bolagens "bättre" kunder. Är det verkligen det enda sättet att få folk att vara vid gate i tid?
 

ulagun

Medlem
Första gången i IST på väg till ABu Dhabi. "Wait in lounge" kom upp. Vadå tänkte jag. Jag sitter ju redan i loungen!
Varför kallar de gaterna för lounge????
 

AABack2ARN

Medlem
Igår i Geneve stängde gaten 30 minuter innan avgångstid och dörren 20 minuter innan. Vi kunde lyfta exakt enligt tidtabellen. Alla passagerare var dock med så ingen behövde bli frustrerad men ett litet antal kom springande med andan i halsen och sa att det stod Gate Closed trots att de blev ombordsläppta.
 
i ARN och CPH börjar jag röra mig från Lounge när det står "Go to gate". I HEL brukar jag vänta fram till "Boarding" men det är ju på grund av så korta avstånd i T2 från SAS Lounge till gaten.
 
Toppen