Gamla First kommer säljas som Club World

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Magino, 19 Juni 2014.

1. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När vinter tidtabellen startar senare i oktober kommer British Airways flyga med fyra stycken 747 som inte har eller kommer uppdatera sin första klass. Dessa flygplanen kommer sälja dessa platser som Club World och helt enkelt ta bort första klass. Anledningen till att de inte kommer uppdaterar första klass i dessa plan är då de snart kommer gå i pension.

British Airways (BA) old First class becomes Club World - Business Traveller

2 personer gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, det är ju både bra och trist. Jag gillar att man kan få 1A/K till CW-pris, men det är trots allt servicen som gör skillnaden skulle jag säga.

3. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med farbror agehall. Servicen är ju den stora skillnaden och förstås en något bättre säng... Framför mig nu har jag i varje fall 2 ben i F British Airways. Trevligt men inte lika gott som Singapore Airlines eller Korean..

1 person likes this.
  4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag läste det först tolkade det jag som att British Airways skulle börja avveckla F och sälja det som C. Detta känns ju inte lika illa. Dock är det lite förvirrande när bolagen börjar (i allt större omfattning) ha F på en avgång men inte en annan till samma destination. Tar ju bort lite av flexibiliteten med F-biljetter.

5. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske lika bra men jag känner mig splittrad. Åkte betald gamla F tor YVR och fick 100k extra Avios vilket var en fantastisk deal.

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!