Galet lite poäng

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Gnopps, 20 Juli 2011.

1. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag tittade på en biljett till Warsawa från Helsingfors häromdan. Jag skulle bara vara borta en natt så den billigaste biljetten med KLM är i T-klass och kostar inkl. skatter & avgifter EUR 910 (SEK 8395). Inte nog med att biljetten är icke återbetalningsbar och har en ombokningsavgift, de har dessutom mage att bara ge dig 25% poäng!! Verkligen svårt att hålla på lojaliteten där..

Last edited: 20 Juli 2011
  2. Jag tycker att KLM är ALLTID dyrare än sina konkurenter när det gäller biljettpriser från Sverige.(undantag på Stockholm-Amsterdam t/r vid kampanj)

Igår fick jag "Fantastic autumn fares" mail från KLM. (alla priserna är inkl. skatter)
    • Beijing: 5,990 SEK
    • Singapore: 6,190 SEK
    • Bangkok: 6,290 SEK
    • Hong Kong: 6,690 SEK
    • Tokyo: 8,290 SEK
    • Manila: 8,490 SEK
    Möjligen till SIngapore är OK pris. Men till andra destinationer är 1,000-2,000 SEK dyrare än hos konkurenterna.

3. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker att det överlag ofta är så. Går man tillbaka ett antal år så var det bara economy/100% även för de billigaste biljetterna (åtminstone är det så jag kommer ihåg det), nu är mer och mer low economy/25% (eller i värsta fall 0% poäng). Känns som en negativ trend.

4. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Sant.

Har också tittat på VAA-HEL-WAW i September med Finnair. 460 euro t/r för 3 nätter bort och bokningklass som endast ger 25% finnair plus poäng.
    Finnair är dyra om man startar resan i Finland.

5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    När du flyger Finnair kan ett bra alternativ vara att lägga poängen hos American Advantage istället, då får du nästan alltid 100%.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!