Senaste nytt

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer

Nu har vi alla fått ett svar på vad som gäller smoothien!

Under EBD Meet and Greet fick jag mig en pratstund med personen som är ansvarig för ombordservering. Vederbörande hade förvisso bara haft tjänsten i två månader men var medveten om vårt i-landsproblem.

Tydligen räknas inte chips och smoothie till "gratis"-utbudet för att det inte ligger i direkt anslutning till café-vagnen ombord, det är ett logistik-problem. Det lagras helt enkelt på ett annat ställe och är då inte en del av café-vagnen, vars utbud är gratis, om jag förstod det hela rätt.

Hon vidhöll själv att det var världens sämsta ursäkt samt att smoothien/chipsen och "vårt problem på BC.se" var lite av det senaste skvallret på kontoret. Det är lite roligt ändå att de verkar läsa vad som försiggår på forumet.

De ska tydligen försöka åtgärda detta då det drabbar dem mer negativt än positivt. De skulle ha en möte om smoothien under fredagen, @simon_says91 lade genast in en stöt och erbjöd sig att närvara mötet för att säkerställa positivt resultat för oss medvetna resenärer!

Heders, heders, hurra, hurra!
Ok, så bara för att smoothien inte får plats på vagnen under longhaul så väljer de att ta betalt för den där men inte short haul (i plus alltså). Detta ÄR världens sämsta ursäkt. Det är ju som att man måste Passa sig för att beställa en öl om de är slut på vagnen, för det som inte finns i vagnen kostar pengar.

Sen är det väl roligt att de läser på BC, men bara det att de benämner det som "vårt problem på BC" visar väl att de inte förstår hur deras spretiga och till synes helt irrelevanta koncept förvirrar inte bara oss på BC utan alla.

Jag kan inte sluta skratta, det får inte plats i vagnen så vi tar betalt för det!!
 

Lallarn

Medlem
Jag har med nöje följt denna tråd ett tag, men känner att jag bör liva upp stämningen lite nu då allt börjar falla på plats:

Vem i hela friden tar hänsyn till om chips ingår i biljetten eller inte när man bokar någon sorts premium economy interkontinentalt? Att välja mellan SAS Plus eller annat bolag (med eventuellt extrastop) på ARN-EWR kan ju bara inte bero på ifall chips ingår eller inte. De som åker på en SAS Plus-biljett på CPH-PVG t/r som kostar 27 000 SEK har antingen (i) inte betalat biljetten själv så då skall inga chips ingå ändå (såtillvida chips inte konstituerar en arbetsförmån), eller så är de (ii) mentalt retarderade och skall inga chips ha, alternativt har de (iii) kopiösa mängder $$$ på ett bankkonto på Caymanöarna och kan väl då passa på att köpa en kartong chips eller tre?​

Gör SAS och omvärlden en tjänst, skippa chipsen!
 

MBA

Medlem
Mina favoritsnacks tar jag alltid med mig själv ombord....oavsett om det är Go, Plus eller Business :)
 

andreas

Medlem
Jag reagerade på detta för ett år sedan och skrev ett mail angående detta då och just diskrepansen kring plus interkontinentalt och på Europalinjer/Inrikes. Hittade svaret efter lite sökande och vill dela med mig hur kundtjänst hanterade mina spörsmål för knappt ett år sedan. Just delen kring sneak-business är ju anmärkningsvärd i sitt slag :(
Plus-info.jpg
 

Dr. Miles

Expert
De som åker på en SAS Plus-biljett på CPH-PVG t/r som kostar 27 000 SEK har antingen (i) inte betalat biljetten själv så då skall inga chips ingå ändå
Ursäkta? Med samma resonemang kan man tycka att det är helt okej att en restaurang debiterar extra för bröd och smör när en kund beställer en femrätters middag för 2.000 SEK för att den är representationsmiddag (därmed kunder inte betalar ur egen ficka)?
 

Lallarn

Medlem
Ursäkta? Med samma resonemang kan man tycka att det är helt okej att en restaurang debiterar extra för bröd och smör när en kund beställer en femrätters middag för 2.000 SEK för att den är representationsmiddag (därmed kunder inte betalar ur egen ficka)?

På noma kostar vatten till maten extra. 75 DKK per person. Ungefär samma logik!
 
Toppen