Senaste nytt

Göteborg - New York i april

Mike@GOT

Medlem
Jag ställer mitt hopp till eliten här på BC! Jag blev rätt trött när BA:s annonserade priser på deras sale som pågår fram till den 7 september bara fanns i några timmar. Då fanns biljetter för 2 700, nu 5 800. Har sökt en del med Matrix och hittat flygresor Air Berlin för 5 200, men vill gärna pressa ner till så lite som det går.

  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg (GOT)
  • Var är din destination? New York City (NYC)
  • När vill/behöver du resa ut? Lördag den 23 april 2016
  • När vill/behöver du komma hem? Söndag den 1 maj 2016
  • Hur länge vill du vara borta? 7 nätter
  • Hur många personer som skall resa? Två vuxna
  • I vilken kabinklass? Economy ( :( )
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen större roll, så länge det inte är ett lågprisbolag.
  • Vad är din budget? (per person) Typ 5 000, men ju billigare desto bättre
  • Vad är det viktigaste för dig? Bra ut-/hemresetider (1), pris (2), total flygtid (3)
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Tilläggsfråga: Hur länge tycker BC-medlemmarna att man kan vänta innan man bokar flygbiljetter för att vara säker på att få ett så lågt pris som möjligt, med utgångspunkt i destination och tid för resa? Det är ju åtta månader kvar och jag har svårt att tro att det inte skulle komma en till drive innan dess...
 

ulagun

Medlem
Vet inte hur det är från GOT, men från MMX är det mer regel än undantag att resa via ARN i.st.f. CPH med SAS.

Bokat resa i feb. skiljde 1,200kr per biljett.
 

ulagun

Medlem
Finns ju inga flighter MMX-CPH så det är ju inte så konstigt att de routar MMX-ARN-EWR.
Rätt men det naturliga för oss i södra Sverige är att boka med avgång från CPH.
Kom på detta att resa via ARN är avsevärt billigare då jag diskuterade och jämförde SAS USA priser med en Sthlm kollega .
Dessutom EB poäng på flighten till ARN.
 
Toppen