Göteborg - Las Vegas i första klass Nov-Dec

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Daniel Karlsson, 30 September 2014.

1. Daniel Karlsson

Daniel Karlsson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej alla - jag är ny på detta eminenta forum, även om jag botaniserat lite grann i trådarna tidigare då jag bokat resor.

Nu har jag emellertid ett "problem" som jag behöver lite experthjälp med, och jag börjar väl med mallen :

1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
    2. Var är din destination? Las Vegas
    3. När vill/behöver du resa ut? 15:e November - 25:e November
    4. När vill/behöver du komma hem? Senast 5/12
    5. Hur länge vill du vara borta? 10-12 dagar
    6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
    7. I vilken kabinklass? I första klass, även business om det finns enkelsäte
    8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst oneworld
    9. Vad är din budget? (per person) max 50.000 SEK per person
    10. Vad är det viktigaste för dig? Enkelsäte, bra mat och dryck, få byten
    11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
    Då jag har en bror i Las Vegas så har jag flugit denna rutt tidigare med British Airways, som erbjuder direktflyg LHR - LAS. När jag söker på Nov/Dec på hemsidan så erbjuder dom av någon anledning inte längre platser i första klass på detta direktflyg. BAs svenska kundservice kunde heller inte motivera detta.

Valet står då mellan business på direktflyget, eller att flyga förstaklass LHR till JFK/DFW/LAX och sedan "first class" inrikes med American Airlines. Båda dessa scenarion vill jag om möjligt undvika. LAX hade möjligen fungerat någorlunda om det inte vore för att restiden totalt då hamnar på 31 timmar p.g.a. övernattning om jag bokar via British Airways.

Så - min fråga. Finns det något smart och bekvämt alternativ till detta som jag har missat? Då jag snöat in mig på British Airways och oneworld så har jag lite dålig koll på övriga aktörer.
    Virgin Atlantic har s.k. Upper Class med enkelsäte LGW-LAS, vilket jag absolut kan tänka mig. Har någon provat detta? Hur är servicen och maten? Priset närmar sig dock £4-5000 vilket spontant känns lite dyrt eftersom detta väl är mer att likna vid business. Eller har jag fel? Det finns även billigare biljetter, men då med byte till inrikesflyg med Delta. Oavsett så blir det flygplatsbyte i London vilket sällan är smidigt.

Jag har vid upprepade tillfällen kunnat konstatera att det inte är helt lätt att söka på förstaklass-biljetter på momondo/Expedia och liknande då de gärna blandar med ekonomi/business även då det inte är nödvändigt. Stort tack därför på förhand för alla tips!

2. Jag tror att British Airways har lagt ner First på rutten LHR-LAS. Jag hittar inte tråden, men jag tror det är Vancouver, Phoenix och Las Vegas som kommer flygas med B747-400 med den gamla First Class där dessa stolar säljs som Club World. Någon som är bättre att söka hittar kanske denna information?

Så om du vill åka British Airways First skulle jag åka LHR-LAX med A380 och byta över till American Airlines på sträckan LAX-LAS.

3. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways har slutat med First till Las Vegas, i och med det så tror jag det är svårt att hitta första klass utan att det blir två byten oavsett vilket/vilka bolag du väljer. Alternativet som @Senator föreslår är det minst "dåliga" om du vill flyga maximalt med First med British Airways

4. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan bara instämma med föregående talare angående bästa alternativet om du verkligen vill flyga First att boka via LAX.
    @Senator har helt rätt att på just de datum du tittar på så säljs gamla First-kabinen som Club World, så det finns möjlighet att få enkelsäten på maskinen direkt från LHR - LAS. Dock vet jag inte om de är spärrade för Guldkortsinnehavare. Ser inte ut så i KVS idag. Däremot är flygplanstyp något som kan ändras. Enligt @agehalls regel ska man boka den klass man vill åka.

5. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa till Los Angeles, och sedan en timme i ekonomistol till Las Vegas? Fast det blir ju inte One World såklart...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!