Göteborg-Houston 27-31 Augusti

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av robert_06_, 20 Augusti 2014.

1. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket hastigt påkommen resa! Hoppas någon kan hjälpa för jag hittar inget intressant alls just nu när jag kollar...

• Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
    • Var är din destination? Houston
    • När vill/behöver du resa ut? 27:e augusti - 1 dag (kvällen 26:e med övernattning funkar)
    • När vill/behöver du komma hem? Jag måste vara på kontoret tisdag morgon 1 september
    • Hur länge vill du vara borta?
    • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
    • I vilken kabinklass? 1:a hand Business class, 2:a hand Premium Economy
    • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Oneworld
    • Vad är din budget? (per person) max 20.000 SEK
    • Vad är det viktigaste för dig? Att få resa :)
    • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

2. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nästa gång den 1:e september infaller på en tisdag är 2015. Är det verkligen det du menar?

3. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt, gick väldigt snabbt här! Tisdag den 2:e

Martin Björnström gillar detta.
  4. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hittar inget som uppfyller dina krav, men om du kan tänka dig att kompromissa finns några alternativ:
    1. Två separata biljetter, Göteborg <-> Chicago i businessclass (SAS och Virgin Atlantic) för ca 16000 SEK och sedan separat biljett Chicago <-> Houston.
    2. Är du inte sugen på att prova SAS nya hype:ade direktlinje mellan Stavanger och Houston? Många på det här forumet kommer att bli mäkta avundsjuk på dig om du testar den! Du kan åka den tur-och-retur för ca 23500* SEK och jag tror att den ger ganska mycket miles, ifall du vill börja samla Star Alliance-poäng. Ett billigare alternativ är att ta utresan i ekonomiklass (via Chicago; den transatlantiska sträckan börjar på förmiddagen så det finns nog inget behov av att ligga ner och sova) och hemresan med direktflyget Houston -> Stavanger i businessklass och då hamnar du på ca 16100* SEK.

*Det finns speciella villkor som jag kan informera dig om ifall du är intresserad.

5. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och dessutom guldkort direkt:
    Direkt SAS Guld/Diamond status | BusinessClass.se

6. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är ingen poängexpert men så vitt jag kan se (jag brukar använda www.owenrudge.net/utils/starcalc ) hade det billigare alternativet (ekonomiklass på utresan under dagtid och hemresa i businessklass nattid via Stavanger) nästan räckt till ett Aegean Guldkort och detta alternativet är ju inom den angiva budgeten.

7. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut intressant idé med guldkort direkt på SAS (har bara Silver nu) och flyga Stavanger-Houston. Dock skulle jag behöva denna resa på Oneworld för att säkra upp Platinum nästa år och kanske göra ett frösök till Executive Platinum senare i år.

8. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Budgeten är inte stenhård så upp till 25 000:- går att överleva

9. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lutar åt oljelinjen eftersom det är svårt att hitta något med Oneworld...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!