Senaste nytt

Göteborg-Cancun 19/12-2/1

Tony Malila

Ny medlem
Ska åka med familjen gbg- cancun 19/12-2/1. Har bokat JW Marriott för hela vistelsen på poäng (platinum). Såg att Wing flyger direkt från gbg för 72 ksek i royal class (2 vuxna och 2 barn 9 o 12). Lockande med direkt flyg och "wing business" men då jag är både platinum på finnair (900k poäng) och diamond på sas (250k) så utforskar jag möjligheten att åka på poäng alternativt hitta en bra rutt utan för många stopp. Nån som har nåt bra förslag?
Mvh, Tony
 
Lufthansa flyger Frankfurt - Cancun. Tror dock det blir svårt att hitta platser för poäng där runt jul och nyår.
Och i övriga fall hittar jag bara flyg med två byten.
 

Brandten

Medlem
Jag kanske inte borde ge mig in i diskussionen då det finns andra medlemmar med betydligt mycket mer kunnskap i ämnet än mig men... Flyttar inte SAS sin vintertidtabell från LHR till LGW och därifrån flyger BA direkt till CUN och du kan väl använda Finnair Platinum poäng / OneWorld där?
 

Agö

Medlem
Jag kanske inte borde ge mig in i diskussionen då det finns andra medlemmar med betydligt mycket mer kunnskap i ämnet än mig men... Flyttar inte SAS sin vintertidtabell från LHR till LGW och därifrån flyger BA direkt till CUN och du kan väl använda Finnair Platinum poäng / OneWorld där?
Nej, SAS flyttar till Stansted. Men man kan flyga DY till Gatwick.
 
Toppen