Göteborg bra hamburgare

Diskussion i 'Restauranger' startad av Per N, 26 Augusti 2015.

1. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vart äter man bästa hamburgaren i Göteborg om man vill sitta i riktig restaurangmiljö med rättigheter och att hamburgaren är tillräckligt stor för en middag. Har just nu en bokning på Norda Bar & Grill kommande lördag men undrar om det finns något bättre alternativ?

Bonden gillar detta.
  2. Har aldrig ätit burgaren på Norda, men gillar inte stället för mer än dryck.

Burgersson är helt ok även om lokalen är väldigt dåligt inredd, så det blir otroligt högljutt. Uteserveringen bjuder på sol på eftermiddagarna dock!

The Rover är bra. Mycket att välja på när det kommer till öl.

1252 har ok burgare och öl.

Ett hett tips är att kika på Göteburgare.se - Jakten på den godaste hamburgaren! (ja, göteborgshumor).

SNIFF och Per N gillar detta.
  3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    The Barn har bästa burgarna. Den på Kyrkogatan. De har även en sommarrestaurang vid Storan, men den går inte riktigt att jämföra med.
    Det brukar vara ett riktigt poppis ställe så du behöver boka bord.
    Precis till vänster om restaurangen ligger också ett av Göteborgs smultronställen: Forssén & Öberg Champagebar. Perfekt att smita in till på ett glas skumpa innan maten.

Om det är fullbokat på The Barn så brukar det gå att få drop in-bord. Då kan du smita in till Champagnebaren och dricka skumpa när du väntar, så kommer de och hämtar dig när det finns bord. De är goda grannar, Barn och Champagnebaren :)

The BARN - Restaurang i centrala Göteborg

CHAMPAGNEBAREN Forssén&Öberg

Marcus_R, maba, olo och 1 annan gillar detta.
  4. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där med champagnebaren lät riktigt trevligt, låter som en mycket bra kombination.

Jakob Österberg gillar detta.
  5. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är helt enig, var precis vad jag tänkte när jag läste trådrubriken! :)

The Barn är helt enkelt bäst. Både vad gäller burgare, atmosfär och koncept. Samt trevliga grannar...

På en god andra plats tycker jag The Butchers' market kommer. De har bara drop-in.

Jakob Österberg och Per N gillar detta.
  6. Moco

Moco Medlem

Butchers gör så kladdiga burgare, annars ok. Men ligger inte i paritet med pris.

Burgersson är bättre, även om lokalen behöver en uppryckning.

The Beefeater vid hörnet Linnégatan/Plantagegatan är annars ett tips, inte minst för den charmiga miljöns skull.

Per N gillar detta.
  7. MegaFlyer

MegaFlyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Burgaren på Elite Plaza är grym! Miljön är också trevlig - lyxig. Poäng på Elitekortet också. Optimering BC-style :)

Annars i GBG gäller räkmacka på Heaven23. When in Rome...

Per N, GillBates och Jakob Österberg gillar detta.
  8. OliT

OliT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag käkade på Stockyard förra veckan. Litet ställe och liten uteservering, men burgaren var riktigt schysst. Skulle dock rekommendera att be om dressingen på sidan om valet faller på den med svamp och ost. För min del tillförde just den ingenting.

Stockyard Burger Joint | Grill in Gothenburg

Per N gillar detta.
  9. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är förstås fullt på The Barn så det blir till att dricka bubbel och vänta på bord alternativt ta något av dom andra alternativen.

Jakob Österberg gillar detta.
  10. matte_ante

matte_ante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    The Barn, Butchers market och Holy Cow skulle jag säga.

Stockyard och Burgersson var inget märkvärdigt. Undvik dessa.

Sedan säger många att 2112 ska vara bra, dock inte testat.

olo och Per N gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!