Göteborg <--> Bejing eller Shanghai

Diskussion i 'Övrigt' startad av Ubbe, 1 November 2011.

1. Nu om Saabaffären blir klar/går igenom så borde det väl komma en direktlinje mellan Göteborg och Kina. Volvo, AstraZeneca och nu Saab borde ju generera en del resor.. Vad tror ni?

2. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara det blir via KRN som är nästa måste tur från GOT så är jag nöjd... Men allvarligt nä, det blir inget.. Vi i Väst får aldrig USA och kommer aldrig få Kina tyvärr....

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fet chans, tyvärr. Med ARN och CPH så pass nära lär det inte bli något av med den saken. Möjligen om något lågprisbolag ser chansen att konkurrera, men det tror jag inte heller på. I princip alla flyg idag bygger ju på hub-and-spoke och Göteborg är inte stort nog att bli en hub..

4. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vill minnas att det stod om någon passagerarantalsundersökning i GP när de pratade om UA linje till EWR. USA är en ganska välåkt sträcka från GOT, men däremot är österut inte alls lika populärt. Det var en otrolig skillnad!

5. Air China Cargo kunde installera 5-10 liggstolar på deras fraktplan och köra Göteborg-Shanghai. ;) Det borde fungera...

4 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!