Göteborg - Arlanda för 76 sek med Norwegian!

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av M.K, 23 Mars 2015.

1. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med MTR och den kraftigt ökande konkurrensen mellan våra största städer i Sverige ser jag att Norwegian nu har dumpat sina priser rejält framöver. Otroliga 76 sek totalt från Göteborg till Stockholm de flesta dagarna täcker inte ens flygplatsavgifter och skatter, vilket jag tolkar som desperation från deras sida. Detta måste väl tyda på ett uselt bokningsläge?

Spännande att se vad den nya kapaciteten innebär för flyget. Jag tror dock att SAS och Malmö Aviation klarar sig bättre då SAS säkert har betydligt fler transferpassagerare via Arlanda än Norwegian medan Malmö Aviation har tidsfördelen med Bromma. Norwegian som kör mer på pris och point to point kunder blir nog den stora förloraren.

Agö gillar detta.
  2. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Wow. Nu vill jag ju helst inte flyga Norwegian. Men 76 sek är verkligen helt sanslöst. Det där med att äta lunch i Stockholm känns ju mer och mer rimligt ;)

Stefan62 och simon_says91 gillar detta.
  3. ian.engblom

ian.engblom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stockholm - Bergen finns för 39kr i april-juni

Stefan62 gillar detta.
  4. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma sak här. Jag flyger i princip alltid med *A men med det priset väljer jag Norwegian på returen men inte till Göteborg då de tar 200:- och SAS 399:- inklusive fast track och lounge på Arlanda :)

475:- t&r plus 315 eb poäng ( 1,5kr/p) och ett loungebesök är fantastiskt och mindre än vad taxi Stockholm tar till Arlanda från stan!

bossefin gillar detta.
  5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade ARN-MMX för 291kr t/r med Norwegian. Tyckte faktiskt det var väldigt billigt med tanke på att SAS ville ha mer än en tusenlapp på samma datum. Klarar mig not utan inrikesloungen på Arlanda den här gången.

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är FÖR billigt att flyga just nu. Visst så påverkas DY av utökad konkurrens på sträckan men också lite naggat förtroende hos kunderna efter strejken. Men detta är inte hållbart på något sätt - vare sig för bolagen, personalen eller miljön.

drW, Knucket och Aurora gillar detta.
  7. El0

El0 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad i hela friden ..
    Kanske man ska börja samla Cashpoints istället för Eurobonuspoäng i framtiden ... :D

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast ett så lågt pris ger ju i gengäld inte speciellt många poäng... :( Å andra sidan behövs det inte så många poäng för att betala en resa med de låga priserna :)

Det är styrkan med ett revenuebaserat program för företaget som tillhandahåller poängen. ;)

El0 gillar detta.
  9. El0

El0 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd att det alltid verkar vara vändande kärra hem.
    Vore kul med en att hinna med en dag i Bergen, men längre än så vill jag inte stanna där... :D

10. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast om du väntar lite i Bergen och tar senare plan kostar det ju bara från 198kr. Inte direkt dyrt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!