Senaste nytt

Götebiorg (GOT) -Köpenhamn (CPH) endast med ATR72

ekf

Medlem
Det är klart att det finns bekvämare plan, men på sträckan GOT-CPH tycker jag det funkar bra... Det enda jag inte tycker om där är Jettimes förbud mot hörlurar under start/landning.... :( Och det är knappast flygplanets fel...
 

obs

Medlem
Det är klart att det finns bekvämare plan, men på sträckan GOT-CPH tycker jag det funkar bra... Det enda jag inte tycker om där är Jettimes förbud mot hörlurar under start/landning.... :( Och det är knappast flygplanets fel...

Jeg har fløjet ATR et par gange her henover sommeren hvor de nærmest ikke brugte andet på København-Aalborg, og jeg synes faktisk at det var okay når man lige havde et par ørepropper i (dem er der heldigvis ikke forbud imod ;) ). Jeg havde plads i Plus som er bagerst i kabinen, og det har selvfølgelig også nok haft en effekt på lydniveauet.

Men jeg vil selvfølgelig til hver en tid foretrække en jetmaskine :)
 
A

Aurora

Guest
Det är klart att det finns bekvämare plan, men på sträckan GOT-CPH tycker jag det funkar bra... Det enda jag inte tycker om där är Jettimes förbud mot hörlurar under start/landning.... :( Och det är knappast flygplanets fel...

Bare papirarbeid (for Jettime) det står om.
 

iRobert

Medlem
Flög nu senast med JetTime-målad drake. Maken till sketen ursäkt för plan har jag aldrig varit med om! Komplett med silvertejpfixar och allt, fanns inte ens lyse på toaletten. Kollade playbacken på fr24.com och vi gick aldrig över 11000 fot, något jag inte tidigare upplevt - normalt brukar man nå upp till FL180 med de SAS-målade fanskapen. Kändes som vi skulle falla isär i tusen bitar vilken sekund som helst.

Så ja, inte helt nöjd över att Luftbusarna och CRJ'orna numera är så sällsynta till/från GOT.
 

trekker

Medlem
Flög nu senast med JetTime-målad drake. Maken till sketen ursäkt för plan har jag aldrig varit med om! Komplett med silvertejpfixar och allt, fanns inte ens lyse på toaletten. Kollade playbacken på fr24.com och vi gick aldrig över 11000 fot, något jag inte tidigare upplevt - normalt brukar man nå upp till FL180 med de SAS-målade fanskapen. Kändes som vi skulle falla isär i tusen bitar vilken sekund som helst.

Så ja, inte helt nöjd över att Luftbusarna och CRJ'orna numera är så sällsynta till/från GOT.
Det stämmer, atr72 flyger mycket lägre och mycket sämre.
 
Toppen