Senaste nytt

Götebiorg (GOT) -Köpenhamn (CPH) endast med ATR72

olo

Medlem
Snälla sas ge oss CRJ och airbus.... Inget annat! ATR är en våldtäkt när det gäller boarding, komfort, ljudnivå, värme etc ...
Vad gäller ljudnivån är det intressant att sitta i loungen på GOT när ATRn taxar in mot gate 16, som CPH-flighten ofta stannar vid. Då överröstar propellrarna allt ljud i loungen. Jag hade ett Lync/Skype-möte som vi var tvungna att pausa tills ATRn taxat färdigt.
 

MarcusC

Medlem
Jag hade gärna sett CRJ/Airbus men de nya ATR 72-600 är ändå rätt tysta tycker jag för att vara propeller maskin. Jämför mec Wideröes Dash 300.....där snackar vi konstant surr..
 
  • Gilla
Reactions: olo

Jonas C

Medlem
Bosen är alltid med, men kommer inte flyga själv den här gången så hade kanske vart trevligare att skippa dessa och föra en konversation med medresäneren. Sitter på rad 2 så borde var väl rätt långt framför motorerna vilket borde minska ljuden an aning. Blir för övrigt första gången jag flyger med propellerplan :)
De främre raderna är värst när det kommer till ljudnivån. Det är tystare om du sätter dig längre bak i flygplanet.
 
Lite OT kanske, men jag ser ju klara fördelar med mindre plan. Det medför att det behövs fler avgångar för att transportera X antal pax per dag. Större plan medför färre avgångar. Med fler avgångar så kan man ju optimera sin restid och det är väl något en medveten resenär gärna gör?
Å när det gäller ATR så har jag inte så mycket emot dem på korta hopp på en timme, men någon choklad har jag inte sett till..
 

trekker

Medlem
Aldrig mer ATR for mig. Det ar nog den varsta komforten man kan ha. Jag brukade dock sitta pa rad 3-6 nar jag flog da planet oftast var fulld med andra projektmedlemmar och hamnade man bredvid nagon av kundens chefer sa slapp man prate for det var inte ens mojligt.

Nej fran GOT till CPH skulle jag nastan hellre simma an aka ATR.
 
Toppen