Rad 2 är (om SAS ATR72 har samma config som AF:s) två rader framför propellrarna, och på rad 4 är det MYCKET bullrigt.Bosen är alltid med, men kommer inte flyga själv den här gången så hade kanske vart trevligare att skippa dessa och föra en konversation med medresäneren. Sitter på rad 2 så borde var väl rätt långt framför motorerna vilket borde minska ljuden an aning. Blir för övrigt första gången jag flyger med propellerplan
Beror ju på i vilken del av MD80:n du sattMD80. Ljudkomforten går verkligen inte åt rätt håll.
Vi som är så gamla att vi var med på DC-7;ans och Metropolitans tid kommer ihåg att dåvarande 1.a klass alltid var längst bak i kabinen.Jag har aldrig flygit ATR72 innan men borde inte ljudvolymen var bra mycket högre här än på ett jetdrivet plan?
Öresundståget? Vem åker pendeltåg i flera timmar? Det gör väl inte ens @Agö ?Värsta med tåget är att tidtabellen är mer en rekommendation än just tidtabell. Har man möte på förmiddagen så är det säkrast att ta tåget kvällen innan.
Dessutom är 1.a klass på Öresundstågen en dåligt skämt! Har kollegor som konsekvent undviker dem och reser med SJ istället även om tiderna skulle passa bättre med Öresundstågen.