Senaste nytt

Göra höna av en fjäder…

Agö

Medlem
För att återgå till ämnet igen och ta ett annat exempel.

De flesta som testat LH First är säkert mycket nöjda med helheten. Det finns dock saker som påpekats i linje med göra höna av en fjäder t ex det undermåliga utbudet på IFE (riktigt dåligt enligt min mening), den nya "billigare" champagnen (nedgradering från LPGS), maten (i vart fall av mig). Här snackar vi om en mycket bra produkt och ändå poängteras dessa detaljer i sammanhanget. Hur ska ett bolag kunna bli bättre om ingen påpekar detta?
 
A

Aurora

Guest
Det känns ju lite som en conflict of interest när en viss medlem på forumet i många diskussioner försöker representera flygbolagens intressen snarare än konsumenternas. Det bidrar knappast till några bra diskussioner på forumet.

Fatter ikke hvorfor det oppfattes slik. Jeg har overhodet ingen interesse av det, men jeg liker å prate om ting uten at man skal stå med sekk over hodet og blowtorch i harnisk. Alt jeg har poengtert i denne tråden er at man jo gjerne kan forsøke å diskutere med perspektiv, ikke lavpanna negativitetshat. Som svar får jeg en heksejakt hvor folk gidder bruke tid på å rote fram gamle uttalelser og at man er "i en sekt". Det er ikke akkurat noen som møtes på midten og er enig i at en profesjonell prat på like vilkår er av interesse. Men alt dette føles helt nyttesløst, noen har bestemt seg for at alt jeg sier er feil og "ikke troverdig". Med andre ord er f.eks min uttalelse om at load factor kan ha noe å si når fly flyr relativt passasjerløse mellom europa og asia helt feil ihht Agö, at SAS' utenlandslounge på OSL utvides er bare tull i følge Agö og at SAS' siste fly LN-RKO har flydd til Zurich er bare min fantasi og lite troverdig :) Han vet nok best selv.
 

EBGGOT

Medlem
Fatter ikke hvorfor det oppfattes slik. Jeg har overhodet ingen interesse av det, men jeg liker å prate om ting uten at man skal stå med sekk over hodet og blowtorch i harnisk. Alt jeg har poengtert i denne tråden er at man jo gjerne kan forsøke å diskutere med perspektiv, ikke lavpanna negativitetshat. Som svar får jeg en heksejakt hvor folk gidder bruke tid på å rote fram gamle uttalelser og at man er "i en sekt". Det er ikke akkurat noen som møtes på midten og er enig i at en profesjonell prat på like vilkår er av interesse. Men alt dette føles helt nyttesløst, noen har bestemt seg for at alt jeg sier er feil og "ikke troverdig". Med andre ord er f.eks min uttalelse om at load factor kan ha noe å si når fly flyr relativt passasjerløse mellom europa og asia helt feil ihht Agö, at SAS' utenlandslounge på OSL utvides er bare tull i følge Agö og at SAS' siste fly LN-RKO har flydd til Zurich er bare min fantasi og lite troverdig :) Han vet nok best selv.


Jag hör vad du säger men samtidigt så måste du förstå mig också ... om INGET(!) argument biter på dig så blir man ju faktiskt ganska trött i längden ... lite svårt att "mötas i mitten" då.
 
A

Aurora

Guest
Jag hör vad du säger men samtidigt så måste du förstå mig också ... om INGET(!) argument biter på dig så blir man ju faktiskt ganska trött i längden ... lite svårt att "mötas i mitten" då.

Usikker på hvilket argument det er snakk om, jeg har jo hele vegen sagt mange av de samme ting? Er enig? Er f.eks dritlei av å pendle TOS-OSL-ARN uten å ha noe å spise på, tror du jeg synes det er ideelt? Artig? Bra av SAS? Nope. Synes det er kjipt at man ikke får mer enn én gratis alkoholenhet, og var sur på SAS for dette, fram til jeg lærte at det er lover og regler satt av Norge (og Sverige) som hindrer. Opplysning er fint. Jeg synes det er kjipt uten chips og smoothie på langrute IC, og håper det endrer seg. Et cetera. Som i tilfellet med én alkoholenhet er det fint å bli opplyst. Som i tilfellet hvor diamond ikke vises på pax-manifest er det fint å bli opplyst om at programvaren ikke støtter. Men her blir man oppfattet som "i en sekt" fordi man snakker om slik info?
 

Agö

Medlem
För att återgå till ämnet igen och ta ett annat exempel.

De flesta som testat LH First är säkert mycket nöjda med helheten. Det finns dock saker som påpekats i linje med göra höna av en fjäder t ex det undermåliga utbudet på IFE (riktigt dåligt enligt min mening), den nya "billigare" champagnen (nedgradering från LPGS), maten (i vart fall av mig). Här snackar vi om en mycket bra produkt och ändå poängteras dessa detaljer i sammanhanget. Hur ska ett bolag kunna bli bättre om ingen påpekar detta?
Ännu en bedrövlig sak med LH First. Att de tar betalt för WiFi. Inte OK.
 
Ännu en bedrövlig sak med LH First. Att de tar betalt för WiFi. Inte OK.
Jeg har faktisk diskuteret dette med Lars Seier Christensen. Han sammenlignede Norwegian og Singapore Airlines First Class fordi WiFi var gratis hos Norwegian men kostede penge på Singapore Airlines...
 

Jonas C

Medlem
Jeg har faktisk diskuteret dette med Lars Seier Christensen. Han sammenlignede Norwegian og Singapore Airlines First Class fordi WiFi var gratis hos Norwegian men kostede penge på Singapore Airlines...
Är inte detta av samma anledning som wifi är gratis på hostel, medan man blir tvungen att betala för det på Hilton? Den tilltänkta målgruppen på Hilton har betalningsförmågan och viljan att punga ut 200kr för wifi.
 

Agö

Medlem
Den senaste gången jag flög LH F, i december förra året, skämdes kabinchefen för att WiFi inte var gratis, det var tydligt.
 
Toppen