Gör min 50 resa på tisdag och 51 på onsdag, hinner jag blir guld?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Thomas_Malmö, 15 Maj 2014.

1. Thomas_Malmö

Thomas_Malmö Medlem

Hej,

Efter långtids besökande och läsande är det äntligen dags för mig att ställa en fråga till forumet. Jag gör min 50 flygning med SAS för min kvalifikationsperiod på tisdag men redan på onsdag åker jag hem från ARN till CPH igen. Då det ofta tar några dagar för poängen att rassla in på kontot så undrar jag om SAS kommer att känna av att jag är Guld redan på onsdag? om inte, hur kan jag ändå får lounge access?

/Thomas

2. mha321

mha321 Medlem

Nej, du är inte Guld förrän poängen/segmentet faktiskt har postat, och du kommer med allra största sannolikhet inte kunna "snacka dig" in.

Så vill du ha lounge access ändå, så behöver du antingen skaffa en Plus biljett, betala för lounge-access eller använda tredjepartslounge (genom diners, prioritypass etc).

3. mha321

mha321 Medlem

Ha, tänkte inte på den varianten. Det är naturligtvis ett utmärkt sätt att få lounge-access!

4. Thomas_Malmö

Thomas_Malmö Medlem

Tack för tipsen! =)

Jag vår alltså vara en "vanlig dödlig" i drygt en vecka till....

1 person likes this.
  5. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Troligen...

Kan gå att snacka in sig om du uppvisar boarding card från kvalificerande flighten i kombination med 49 flighter i appen... Allt beror på deras humör!

6. Thomas_Malmö

Thomas_Malmö Medlem

Jag får se vilket humör jag är på och hur mycket tid jag lägger på det... Jag borde ju överleva 2 resor till utan lounge om jag överlevt 49...

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!