Ricci
Medlem
Nja, både ja och nej. Linjen är speciell, men det kvarstår ändå samma prisproblem som visas av @Christian R ovan. Med SAS prispolitik gör att de väljer bort Danmarks oljeindustri. Nu står man där med dålig lönsamhet......Houston känns inte jämförbar med HKG/LAX. Mer en speciallinje där världen hade andra planer.
SAS har många år försvarat att den högre prissättningen från CPH är att man får "betala" för att flyga direkt vilket också är gängse i flygbranchen.
När nu SAS startar ny långlinjer utanför CPH så ligger det högre priset kvar från CPH......jag har inte läst hur SAS försvarar deras nya prispolitik varför CPH skall betala ett högre pris med byten....
Jag tycker att SAS ledning spelar ett högt spel här då t ex du kan hitta F/C resa med Lufthansa till LAX för samma pris som med C/C SAS via ARN-LAX. För mig är det lätt att välja då jag väljer alla dagar i veckan F/C resa med Lufthansa och tillgång till FCT.
Som jag skrev i början på denna tråd så gjorde SAS valuta förluster på över 600mijoner SEK och man måste se över intäktsbilden på de internationella linjerna från ARN.