Senaste nytt

Går SAS bättre?

Johan Hbg

Medlem
Varenda kampanj är ju idag mer eller mindre i samma pris från Arlanda respektive Kastrup. Skillnaden är att vi här nere betalar i danska kronor istället. Så sänka priserna ännu mer från Arlanda låter lite naivt. Är ju nu stockholmarna skall visa att de skall ha långlinjer. :)
 

bstark

Medlem
Noterar särskilt att effekten av effektiviseringsåtgärderna dröjer pga "tidskrävande strukturförändringar inom IT".
 
Varenda kampanj är ju idag mer eller mindre i samma pris från Arlanda respektive Kastrup. Skillnaden är att vi här nere betalar i danska kronor istället. Så sänka priserna ännu mer från Arlanda låter lite naivt. Är ju nu stockholmarna skall visa att de skall ha långlinjer. :)
Jeg ville være lykkelig hvis det kun var valutakursen som udgjorde prisforskellen!
 
Business Saver til Houston:
København: €1459 (+39%)
Stockholm: €1048

Business Saver til New York:
København: €2589 (27%)
Stockholm: €2038

Business Saver til San Francisco:
København: €3058 (+22%)
Stockholm: €2501

Business Saver til Washington:
København: €2905 (+22%)
Stockholm: €2384

Business Saver til Shanghai:
København: €2012 (+22%)
Stockholm: €1653

Business Saver til Beijing:
København: €2012 (+22%)
Stockholm: €1653

Business Saver til Hong Kong:
København: €2101 (21%)
Stockholm: €1741

Business Saver til Los Angeles:
København: €2652 (20%)
Stockholm: €2216

Business Saver til Tokyo:
København: €2749 (19%)
Stockholm: €2302

Business Saver til Chicago:
København: €2602 (+10%)
Stockholm: €2357

Spørgsmålet er hvornår det er jättedyrt – markant dyrere er det i hvertfald.
 

fcx

Medlem
Business Saver til Houston:
København: €1459 (+39%)
Stockholm: €1048

Business Saver til New York:
København: €2589 (27%)
Stockholm: €2038

Business Saver til San Francisco:
København: €3058 (+22%)
Stockholm: €2501

Business Saver til Washington:
København: €2905 (+22%)
Stockholm: €2384

Business Saver til Shanghai:
København: €2012 (+22%)
Stockholm: €1653

Business Saver til Beijing:
København: €2012 (+22%)
Stockholm: €1653

Business Saver til Hong Kong:
København: €2101 (21%)
Stockholm: €1741

Business Saver til Los Angeles:
København: €2652 (20%)
Stockholm: €2216

Business Saver til Tokyo:
København: €2749 (19%)
Stockholm: €2302

Business Saver til Chicago:
København: €2602 (+10%)
Stockholm: €2357

Spørgsmålet er hvornår det er jättedyrt – markant dyrere er det i hvertfald.


OT deluxe, men med tanke på att allt är 10-30% dyrare i Danmark än i Sverige så är det väl inte mer än rimligt att flygpriserna också är det?
 

Ricci

Medlem
OT deluxe, men med tanke på att allt är 10-30% dyrare i Danmark än i Sverige så är det väl inte mer än rimligt att flygpriserna också är det?
Frågan är hur SAS skall fylla upp (och få finanserna att gå i hop) på sina plan till HKG/LAX när man prisar bort sig och kommer få svårt att få med sig Plus/Business pax från CPH.
 
S

SkyPriority

Guest
Frågan är hur SAS skall fylla upp (och få finanserna att gå i hop) på sina plan till HKG/LAX när man prisar bort sig och kommer få svårt att få med sig Plus/Business pax från CPH.

Vilket återkommande tjat på prissättningen i business. Ja alla hade nog önskat att det såg ut som hos Turkish med 12.000 kr t/r men det går väl inte att få allt här i världen.

Om man fyller sin kabin lika bra som CPH-SFO är det väl inga problem att fortsätta köra priserna som finns nu. Som exempel i närtid.

10 sep
Skärmavbild 2015-09-09 kl. 00.13.28.png
11 sep
Skärmavbild 2015-09-09 kl. 00.14.57.png
12 sep
Skärmavbild 2015-09-09 kl. 00.15.48.png
 

Ricci

Medlem
Som aktieägare blir jag skitglad om SAS lyckats med dessa linjer..........
Dock säger mitt förnuft att detta kommer bli otroligt svårt.....då vi marknaden är begränsad i Norden och man behöver "köpa" in trafik till långlinjerna......men gällande HKG/LAX har SAS bestämt att inte göra så.
För mig känns det som Dejavu (PEK och BKK från ARN igen...) och inte bättre blir det när man läser intervjun med Rickarg G i SVD.se idag gällande Houston.........
 
S

SkyPriority

Guest
Som aktieägare blir jag skitglad om SAS lyckats med dessa linjer..........
Dock säger mitt förnuft att detta kommer bli otroligt svårt.....då vi marknaden är begränsad i Norden och man behöver "köpa" in trafik till långlinjerna......men gällande HKG/LAX har SAS bestämt att inte göra så.
För mig känns det som Dejavu (PEK och BKK från ARN igen...) och inte bättre blir det när man läser intervjun med Rickarg G i SVD.se idag gällande Houston.........

Det blir intressant att se hur LAX står sig men även om trycket på SFO minskar i samma veva. Det är en spännande tid vi lever i. Lättast att slippa huvudvärken som aktieägare är väl att inse att det kanske är bättre att ta förlusten och sluta vara just aktieägare och ta en sittplats på läktaren och inspektera från håll vad som händer.

Houston känns inte jämförbar med HKG/LAX. Mer en speciallinje där världen hade andra planer.
 
Toppen