Jeg ville være lykkelig hvis det kun var valutakursen som udgjorde prisforskellen!Varenda kampanj är ju idag mer eller mindre i samma pris från Arlanda respektive Kastrup. Skillnaden är att vi här nere betalar i danska kronor istället. Så sänka priserna ännu mer från Arlanda låter lite naivt. Är ju nu stockholmarna skall visa att de skall ha långlinjer.
Ändå tycker jag inte det är jättedyrt precis att ta SAS från Kastrup, gör det ju hela tiden.Jeg ville være lykkelig hvis det kun var valutakursen som udgjorde prisforskellen!
Business Saver til Houston:
København: €1459 (+39%)
Stockholm: €1048
Business Saver til New York:
København: €2589 (27%)
Stockholm: €2038
Business Saver til San Francisco:
København: €3058 (+22%)
Stockholm: €2501
Business Saver til Washington:
København: €2905 (+22%)
Stockholm: €2384
Business Saver til Shanghai:
København: €2012 (+22%)
Stockholm: €1653
Business Saver til Beijing:
København: €2012 (+22%)
Stockholm: €1653
Business Saver til Hong Kong:
København: €2101 (21%)
Stockholm: €1741
Business Saver til Los Angeles:
København: €2652 (20%)
Stockholm: €2216
Business Saver til Tokyo:
København: €2749 (19%)
Stockholm: €2302
Business Saver til Chicago:
København: €2602 (+10%)
Stockholm: €2357
Spørgsmålet er hvornår det er jättedyrt – markant dyrere er det i hvertfald.
Frågan är hur SAS skall fylla upp (och få finanserna att gå i hop) på sina plan till HKG/LAX när man prisar bort sig och kommer få svårt att få med sig Plus/Business pax från CPH.OT deluxe, men med tanke på att allt är 10-30% dyrare i Danmark än i Sverige så är det väl inte mer än rimligt att flygpriserna också är det?
Frågan är hur SAS skall fylla upp (och få finanserna att gå i hop) på sina plan till HKG/LAX när man prisar bort sig och kommer få svårt att få med sig Plus/Business pax från CPH.
Som aktieägare blir jag skitglad om SAS lyckats med dessa linjer..........
Dock säger mitt förnuft att detta kommer bli otroligt svårt.....då vi marknaden är begränsad i Norden och man behöver "köpa" in trafik till långlinjerna......men gällande HKG/LAX har SAS bestämt att inte göra så.
För mig känns det som Dejavu (PEK och BKK från ARN igen...) och inte bättre blir det när man läser intervjun med Rickarg G i SVD.se idag gällande Houston.........