Senaste nytt

Går oljelinjen dåligt?

AABack2ARN

Medlem
SAS lär nog erbjuda omrouting om man verkligen vill komma fram den urpsrungliga dagen. Liksom flytta fram till första dagen flyget går om man vill det. Det beror ju på vad målet med resan är; komma fram till Houston avsedd dag eller flyga en viss flygplansmodell ;)

Men jag vidhåller att det känns som om SAS cancellerar flighterna så sent som möjligt för att slippa EU-ersättning (drygt två månader innan påsk) och det tycker jag inte är värdigt ett bolag som SAS. Bokningsläget (och att det var påsk) torde ha stått klart för dem för ganska länge sedan... :(
 

Flood

Medlem
Så, då var det omstrukturerat till lite vettigare tider. Snabbt och trevligt bemötande av SAS på telefon, han ansträngde sig t.o.m. för att ta reda på varför min flight hade blivit indragen, men där fanns inget noterat i systemen.

Dock gjordes det snabbt klart att ombokning till annan *A inte kunde göras om jag ville flyga samma datum, endast andra SK. Det var en Z-biljett köpt med poäng på bästa tillgång. Dock inga problem eller kostnader för mig att flytta ihop utresan så jag slapp sitta i SVG och inte heller att skjuta på hemresan. Lustigt nog fick jag först förslaget GOT-LHR-SVG på utresan, men det kändes väl spännande...
 

agehall

Medlem
Dock gjordes det snabbt klart att ombokning till annan *A inte kunde göras om jag ville flyga samma datum, endast andra SK.

Jag önskar det där kunde hända mig någon gång. Jag skulle dra dem till tinget för att få rätt. Det är så uselt att inte ens kunna följa en glasklar lagstiftning på området. (Just i det här fallet är det inget tvivel om vad som gäller!)
 

Flood

Medlem
Jag önskar det där kunde hända mig någon gång. Jag skulle dra dem till tinget för att få rätt. Det är så uselt att inte ens kunna följa en glasklar lagstiftning på området. (Just i det här fallet är det inget tvivel om vad som gäller!)

Plötsligt händer det, hang in there... =) För min del spelade det ingen roll i det här fallet, jag ville ju flyga just Privatair-maskinen. Men annars hade man absolut kunnat bråka.
 
Toppen