Senaste nytt

Går oljelinjen dåligt?

jsn

Medlem
Samtidigt brukar det räknas med att det tar 3 år för en ny flyglinje att komma upp i fullt utnyttjande. Här har man flugit 4-5 månader hittills...
 
A

Aurora

Guest
SAS öppnade denna linje utan att först ha säkrat volymer från de största kunderna. Så, det kan bli en dialog med några kunder om linjen skall bibehållas..

Ut av nysgjerrighet: hva baserer du denne påstanden på? Har du innsikt i hva SAS har gjort/ikke gjort? :)
 

Senator

Moderator
Ut av nysgjerrighet: hva baserer du denne påstanden på? Har du innsikt i hva SAS har gjort/ikke gjort? :)

Vår landsman Eivind Roald var tydlig under lanseringen att SAS INTE hade förhandlat med stora kunder innan ett beslut. SAS egna marknadsundersökningar verkade vara nog. Orkar inte söka efter intervjun, men det var antingen i en av @Jacob intervjuer eller från en annan källa. Så det är jag ganska säker på kan bekräftas...
 

Jacob

Medlem
Ja det stämmer. De hade gjort en omfattande och ingående research innan (som i alla fall imponerade på mig på presskonferensen, "här är någon som gjort sin hemläxa") men det stämmer att inga företagsavtal hade tecknats. Detta var dock ett halvår innan lanseringen så inget speciellt med det.
 

Flood

Medlem
Linjen verkar vara indragen veckan före påsk. Går SVG-IAH fredag 27 mars och sedan är den borta till måndag 6 april (annandag påsk).

Jag skulle ha flugit GOT-CPH-SVG-IAH på långfredagen 3 april. Fick mejl för tre dagar sedan med schemaändring från SAS, kollade bara klockslagen och reagerade inte. Hade tur nu och plockade upp bokningen i appen och undrade förvånat varför jag hade ett stopover på 3 dagar och 2 timmar i Stavanger... :p
 

Flood

Medlem
Typiskt, hur blir du reroutad då?

Ja, just nu så ligger utresan bara ändrad till GOT-CPH-SVG den 3 april, vidare SVG-IAH den 6 april. Har inte ringt ännu för att flytta GOT-SVG till den 6 april, men det får ju göras. Jag vill ju flyga just den här lnjen, så rerouting är inte intressant. Det är en semestervecka och jag flyger tillbaka den 11 april, så det får väl bli en förkortad semester - alternativt kanske jag kan försöka få flyga hem någon dag senare.
 

AABack2ARN

Medlem
Surt! Däremot kan man tycka att flygbolagen borde ta bort dessa avgångar betydligt tidigare ur systemet - påsken (och andra helger) kommer ju inte direkt som en överraskning.
 

011430121

Medlem
Ja, just nu så ligger utresan bara ändrad till GOT-CPH-SVG den 3 april, vidare SVG-IAH den 6 april. Har inte ringt ännu för att flytta GOT-SVG till den 6 april, men det får ju göras. Jag vill ju flyga just den här lnjen, så rerouting är inte intressant. Det är en semestervecka och jag flyger tillbaka den 11 april, så det får väl bli en förkortad semester - alternativt kanske jag kan försöka få flyga hem någon dag senare.
SAS brukar vara mycket tillmötesgående vid tidtabellsändringar.
Det tråkiga är när man har ett icke ombokningsbart hotell och får en sådan här ändring.
 
Toppen