Går oljelinjen dåligt?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av perhall, 28 Januari 2015.

  1. perhall

    perhall Medlem

    Läste nånstans har jag för mig att den går bra. Nu är det dubbla credits hela våren på just oljelinjen. 8% payback, vilket ju är ganska mycket. Givet oljekonjunkturen kanske inte så konstigt...
    /Per
     
  2. Jakob Österberg

    Jakob Österberg Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har åkt sträckan fyra gånger, beläggningen har varierat från kanske 50-75 % någonstans. Aldrig i närheten av fullt, jag har alltid haft ett ledigt säte bredvid mig. Men jag försöker undvika den österut eftersom stolarna inte går att fälla 180 grader.
    Knepigt att de inte släpper bonusplatser på den om de behöver fylla upp planet. Edit: kollade precis, och det ser ut som de faktiskt har släppt platser nu!
     
    Last edited: 28 Januari 2015
    rob74 och Gus gillar detta.
  3. perhall

    perhall Medlem

    Ja, jättekonstigt faktiskt! På flertalet USA-flygningar är ju kabinfaktorn annars minst 90 procent...
     
  4. Magnus_K

    Magnus_K Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Om man kollar på vad det kostar med Lufthansa First Class nu och jämför så lägger man hellre till några tusen och får en helt annan upplevelse. Från Norge har Lufthansa en del sköna erbjudande i en säng som man kan sova i ombord på flighten :)
     
    Erik TL, segra, rob74 och 2 andra gillar detta.
  5. Det har val dock med transfer att gora. Stavanger har ju knappast samma feeder-nat som ARN och CPH har fran andra skandinaviska och europeiska destinationer.
     
  6. Homer

    Homer Medlem

    Oljelinjen går inte som smort alltså :cool:
     
  7. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Noterade också att det var 8% SAS Credits just nu vilket är en del. Borde nästan räcka till en bättre resa inom Europa eller till och ked en billig resa inekonomi till USA?
     
  8. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Jeg tror oliebranchen har ekstremt cost-fokus lige nu... Men en kabinefaktor på 50-75% er jo super for den type rute!
     
  9. Aurora

    Aurora Medlem

    Nå har det vært presisert flere ganger at denne ruten ikke handler om å ha 180graders recline, limmoservice og fiske-egg på menyen - men om å ha den mest effektive vegen til/fra jobbreiser. Ergo maksimalisering av arbeidstid, reisetid etc. Med rutetidene er det en svært passende rute for oljeindustrien, og som nevnt, all kabinfaktor over 60% var vel å anse som en suksess for SAS :) (Fra artiklene når ruten ble lansert).
     
    Business Dad gillar detta.
  10. Med tanke på att det är all-Business class flight så 50-75% kabinfaktor kan fortfarande vara lönsamt.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×