Senaste nytt

Går ej att checka in online med SAS, få boardingpass

Adi S

Ny medlem
EDIT: Såg att rubriken inte blev bra. Om någon kan ändra

Jag undrar om någon vet om det går att få ett boardingpass inne på flygplatsen i Köpenhamn om man reser med SAS och kommer från en annan destination via separat bokning?

Flyger imorgon med två separata bokningar bokade via SAS, en som flyger 06:00-07:05 från GBG - CPH och en annan bokning som går kl. 08:15 från CPH - IBZ med mellanlandning PMI. Det andra flyget från PMI - IBZ opereras inte av SAS, och det går därför inte att få ut boarding pass och checka in online (på det andra flyget), utan måste checkas in på flygplatsen för att få ett boarding pass.

Har pratat med SAS kundjänst, som sa att man inte kunde få ett boarding pass i Göteborg och var osäkra på om SAS Service Desk inne på CPH (innanför security) kan lösa detta. CPH's allmänna customer service sa att Service Desk brukar kunna lösa ett boarding pass, men fick tag på dom via en vän som reste där idag, där de också var osäkra om de kan lösa ett boarding pass. Det känns lite tight att gå ut ur flygplatsen för att hämta boarding pass och in genom security tillbaka till nästa flyg på mindre än en timme. Innehar EBG så det underlättar genom security.

Någon som har varit med om något liknande tidigare och kan guida?
 

dino_81

Medlem
Det som kan ha betydelse är vilket flygbolag som trafikerar Palma - Ibiza.

Som jag tolkar det flyger du med SAS mellan Göteborg (GOT) och Köpenhamn och även SAS mellan Köpenhamn och Palma? Då borde SAS kunna checka in dig åtminstone till Mallorca. Hur lång tid har du i Palma?
 

Adi S

Ny medlem
Det står Air Europa i bokningen.

Precis så, och det är två timmar i Palma. Kan man be om Boarding Pass till Mallorca i antingen Göteborg eller Köpenhamn?
 

ssh9721

Medlem
Flyger rätt frekvent till Sønderborg på Jylland via Köpenhamn, bokar allt via SAS hemsida. Första sträckan flygs av SAS själva, men andra sträckan flygs av Alsie Air (såg förresten ett av BRA’s plan i Sønderborg, såg ut att få någon form av service).

Förra veckan gick det inte längre checka in på första sträckan ens, utan jag kunde bara välja sittplats. Väl på Arlanda kunde jag checka in och få boardingpass för första sträckan, tidigare gick det att checka in online för att sedan vara tvungen hämta boardingpass på Arlanda, som då omfattade båda sträckorna.

Den hör gången, vilket alltså var nytt för mig, var att andra sträckan inte kunde hämtas boardingpass för på Arlanda, i stället fick jag gå till transferdisken i Köpenhamn, där de helt enkelt bara skrev ut mitt boardingpass för Alsie Air.

Om det här är tillfälligt eller så som det fungerar nu visste de inte, mer än att det var en skillnad mot tidigare.

Långt inlägg där kontentan är, gå till tranferdisken så bör de kunna hjälpa även dig?
 
Toppen