Senaste nytt

Går det att flyga Stockholm - Kahului (Maui, Hawaii) med stop i Las Vegas?

Supereis

Ny medlem
Hej

Är novis i att hitta resor. Någon med batter rutin som kan hjälpa mig?

•Varifrån vill du börja din resa? - ARN
•Var är din destination? - OGG (maui) men vill ha ett stop i Vegas (LAS)
•När vill/behöver du resa ut? - 8 Februari, 2014
•När vill/behöver du komma hem? - lämna OGG 14 Februari
•Hur länge vill du vara borta? - 8-14 Februari
•Hur många personer som skall resa? - 2
•I vilken kabinklass? - Business
•Med vilka flygbolag vill du flyga med?- Star Alliance
•Vad är din budget? - 20-25,000/biljett
•Vad är det viktigaste för dig? - inget speciellt
•Vill du stanna annanstans utöver destinationen? natten mellan 8-9 Februari i Las Vegas (LAS). gärna ut eftermiddag den 9e mot OGG

MVH

Supereis
 

Senator

Moderator
Hej och välkommen hit...

Det går nog att pressa in LAS om du hittar plats med United på ARN-EWR. Så då skulle din rutt se ut så här:
ARN-EWR-LAS
LAS-SFO-OGG

Det funkar med antal transfers. Dock kommer det kosta mer.

Mitt tips skulle vara åka med BA och AA som kommer kunna ge dig ett pris runt 21 000kr med rutten:
ARN-LHR-LAS med BA
LAS-LAX-OGG med AA
OGG-LAX med AA
LAX-LHR-ARN med AA/BA

Det är mitt bästa tips nu. Det finns ett Star Alliance pris som du söker, men gäller ej när du skall åka. Dock har AA/BA ett sådant pris. Du närmar dig 26-28 000kr om du stannar med Star på dina datum.

Har inte specifikt lettat platser på dina datum med BA/AA
 

AABack2ARN

Medlem
Om jag tolkar frågan rätt vill ni enbart bo i Las Vegas natten 8-9 februari?

Nu har jag inte kollat på priser, men betänk att BA via LHR (som är snabbaste vägen) landar 18:20. BA via LGW (kräver övernattning vid LGW) anländer förvisso 13:25 och kombinationen SK+AA skulle kunna komma till LAS vid 16-tiden. Men i övrigt är de flesta ankomster först 18:30 eller senare.

För vidare färd mot Maui finns det en del flighter som avgår runt 14-tiden, men de flesta verkar vara alliansöverskridande, alternativt två byten (LAX+HNL). De vettiga anslutningarna med ett byte verkar avgå förbenat tidigt på morgonen.

Så jag skulle fundera på om en natt ger tillräckligt med tid i Las Vegas för att kunna uppleva tillräckligt mycket i förhållande till vad kostnaden för flygbiljetterna (eventuellt) går upp.

Men i övrigt låter det som en trevlig resa.
 

Supereis

Ny medlem
Tack för tipsen. har beslutat att hoppa over stoppet I vegas då det verkar bli orimligt mycket dyrare. Vill gärna stanna med Star Alliance. Har hittat en resa med AirCanada (over Frankfurt/Vancouver) för runda slängar 22, 500. Tror ni att jag ska nöja mig med den? eller kan det finnas batter alternative. Önskar såklart komma undan så billigt som möjligt utan att resa alltför länge.

Alla tips uppskattas

BTW! är AC Executive First jämförbar med Lufthansa eller SAS businessclass?

MVH

Daniel
 
Toppen