Går det att checka in online med Thai Airways från Arlanda?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Oscwo, 19 Februari 2013.

1. Oscwo

Oscwo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet att Thai varken har automater eller Baggage Drop för dessa men eftersom jag endast reser med handbagage vore det smidigt att slippa den ofta extremt långa kön. Är detta möjligt på något sätt?

2. Jag har inte bokat THAI biljett från THAI:s svensk webbsida men jag har aldrig lyckats att checka in online när jag har bokat bonusresor med THAI flygning från Stockholm.

3. VonMögen

VonMögen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nope, gick inte sist jag åkte i Nov. Men kan heller inte säga att jag undersökte saken i nån större utsträckning.

4. Oscwo

Oscwo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Följande står på hemsidan:

Samtidigt står detta lite längre ner:

"inhibited" är ett ord som de använder felaktigt men jag tolkar detta som att det nu helt plötsligt inte går? Ofattbart att ett såpass seriöst bolag som THAI inte verkar ha förstått att vi befinner oss på 2000-talet.

Hela deras hemsida verkar för övrigt vara skriven med Google Translate.

5. Det är betydligt många flygbolag som inte klarar av/erbjuder internet check in än de som erbjuder.
    Man kan inte checka in online t ex på Air China/Turkish Airlines flygningar om man bokar det som bonusresor med andra flygbolags miles.

6. Oscwo

Oscwo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För bonusresor kanske men hos i stort sett alla lite större och seriösa bolag går det bra med vanliga biljetter åtminstone (Air China/Turkish Airlines inkluderat), dessutom profilerar sig THAI som ett av de bästa flygbolagen i världen vilket gör det extra irriterande.

7. Jonas Forslin

Jonas Forslin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det gick i alla fall utmärkt att checka in online för mig när jag flög med dem i premium economy för knappt två veckor sedan (bokad via resebyrå). Gate-killen tittade frågande på mitt boardingkort när han tryckt ut det och undrade vad "A3" betydde. Han till och med frågade kollegan som inte heller visste. Nåja, tänkte jag de samlar visst inte bonuspoäng i Grekland... Fick till och med bagaget prioritetstaggat på vägen till Thailand utan status (ej hem dock).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!