Går det att boka en bonusresa med Eurbonuspoäng nära inpå avresedatumet?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Dr. Miles, 8 Februari 2016.

1. Om du inte pratar om ren SAS award interkontinentalt, är det snarare tvärt om.
    Till storstäder som New York går det nästan alltid att hitta via någonstans.

T ex avgång imorgon för två personer.
    Screenshot20160208_04 UA.png

KrilleB, Agö, majer och 2 andra gillar detta.
  2. majer

majer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var som tusan, jag trodde det var tvärt om. Då har doktorn lärt mig något nytt även idag - tackar! :)

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt bra tips, borde nästan lyftas ut för privata "sista minuten"-resor. Vill inte ens tänka på vad det kostar att köpa samma resa.

4. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag trodde det var allmän kännedom att det är jättebra att boka som award om man köper tätt inpå. Har bokat SAS award en dryg timme innan avgång till exempel. Mycket pang för pengarna där :)

henrik l, Agö, Dr. Miles och 1 annan gillar detta.
  5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även på långlinje?

6. Jag har kollat platstillgång (en person) från Stockholm till SAS long haul destinationer för avgång imorgon men jag har inte kunnat hitta en enda flight som hade ledig awardplats varken i SAS Business, i SAS Plus eller i SAS Go.

7. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Njet, detta var en Europaflight. Fastnade i köer och missade ordinarie flight...
    Men principen är lika; nära inpå är det (nästan) alltid skitdyrt att köpa betald biljett, men priset på award är ju fast oavsett när man bokar. :)

Dr. Miles gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här är ju egentligen vad alla som bokar Lufthansa F gör. Framförallt om man vill vara borta nästan 2 veckor och även ha Lufthansa F på hemresan...

Jakob Österberg gillar detta.
  9. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För sas så måste man (iaf enligt min erfarenhet) vara ute ordentligt i tid.. Men för A* kan det absolut vara tvärtom. Lufthansa tex släpper ju ibland biljetter till vissa destinationer i Nordamerika max 3 månader i förväg.. Och ofta kan det finnas mkt kvar 1 månad innan avresa.
    Dock är det ju större problem med 4 platser men går ofta att lösa det med.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!