Senaste nytt

Går det att ändra kvalificeringsperiod på BAEC?

Senator

Moderator
I och med att TP inte längre nollställs när man flyttar upp i statusnivåerna så nollställs inte heller medlemsåret. Det innebär att medlemsåret är konstant och att det nu är enrollment date som styr för nya BAEC-medlemmar och att gamla medlemmar alltid kommer att ha det medlemsår de har för närvarande.

Tack, du hade bättre koll :) jag utgick från gamla systemet dock utan nollställning av TP. Vad gäller om man har varit medlem länge men inte nåt status? Är det enrollment date som gäller då också?
 

doc

Medlem
Tack, du hade bättre koll :) jag utgick från gamla systemet dock utan nollställning av TP. Vad gäller om man har varit medlem länge men inte nåt status? Är det enrollment date som gäller då också?

Ja, då är det fortfarande enrollment date som gäller. TP nollställs enbart en gång per år och det är det datum som man blev medlem som gäller. Det enda sättet att ändra detta är väl att skapa ett nytt konto det datum man önskar ändra till och börja samla igen.
 

Swisser

Medlem
Tack för alla input!

Nu tror jag att jag vet vad som gäller. Det verkar ju lite komplicerat även för er som känner till BAEC bättre, då system tydligen ändrades vid införandet av Avios. Det är nog inte aktuellt för mig att starta ett nytt konto då jag har rätt så många Avios på mitt nuvarande konto och dessutom har jag familjekonto. Det verkar dessutom som alla som jag har registrerat på familjekontot har samma medlemskapsår som jag.
 

Jonas C

Medlem
Bumpar denna tråd:

Jag gick med i BAEC i Juni detta år. Jag har dock inga BA/OW flighter planerade under 2013, men i Januari 2014 har jag en loung haul bokad. Då jag e.v satsar på att nå Silver under 2014 så skulle det vara mest optimalt om mitt medlemsår gick från Januari till Januari. Då jag inte har några flighter registrerade, finns det någon möjlighet att kontakta kundtjänst och få medlemsåret ändrat? Eller måste man öppna ett nytt konto.
 

Matsson

Medlem
Bumpar tråden:
Jag, hustru och dotter har olika medlemsår. Enligt BAEC går det ej att ändra, ej heller avsluta t.ex mitt konto och skapa nytt.
Finns det någon lösning på detta?
 

henrik l

Medlem
Om man är ett par som vill optimera tillsammans så kan det ju ställa till det. Men det kan ju också innebära att det hjälper till för att en i familjen ska lyckas... Ibland är glaset halvfullt, ibland halvtomt. :)

Håller med fullt ut. Det jag vill lägga till är vilka ambitioner man har med sitt BAEC. Har man BAEC som enda program och vill nå guld eller silver så är det i det långa loppet egalt när man har brytdatum. Om man som jag sitter med BAEC Gold och Miles and More FTL (Silver) så kan brytdatum spela roll. Mitt BAEC bryter den 8:e juni, vilket under förutsättningar att jag kan styra mitt resande, underlättat återkvalificering i båda programmen.
 

agehall

Medlem
Om man är ett par som vill optimera tillsammans så kan det ju ställa till det. Men det kan ju också innebära att det hjälper till för att en i familjen ska lyckas... Ibland är glaset halvfullt, ibland halvtomt. :)

Det är bara ett problem ifall man bara vill optimera ett år - siktar man på att behålla sin status spelar inte kvalificeringsår någon som helst roll. Jag har hitintills inte sett någon som presenterat någon form av vettiga skäl till att hålla på med allt mekk detta innebär. Det hela bygger oftast på ett missförstånd om att det skulle vara bättre att ha ett visst medlemsår.
 

Matsson

Medlem
Håller med er alla, men tanken är att ha EBG och BAEC Gold. 3 i familjen, datum 8- juni aug sept. Resor: 540 tp mars. drygt 1000tp juni-juli.
Fru och dotter Gold men inte jag då jag får nytt år 8 juni. På sikt spelar det väl mindre roll och jag kanske år ett kan övertala hustru att gästa mig i Galleries First
 
Toppen