Gå på muggen före flygning och vara miljövänlig

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 19 Januari 2012.

1. ANA(NH) sedan 2009 kör ett annolunda projekt för att minska växthuseffekter.

Det är att uppmana sina passagerare att gå på muggen före avgång för att minska vikter.
    Det sker just nu mestadel i inrikes och jag vet inte om uppmaningen görs endast på japanska.
    Men jag antar att det är svårt och kanske pinsamt för ANA att uppmana till icke japanska passagerare.

Om varje passagerare tömmer 100 ml(eller gram) så det blir en hel del vikt för flygbolaget under ett helt år.
    Alla bäckar små.

Så kära medvetna resenärer, gå på muggen före er flight och vara miljövänlig. :)

Artiklar från Telegraph och CNN.

Last edited: 27 Mars 2013
  2. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant. Läste i en Klm-tidning för några år sen att varje spolning man gjorde så gick det åt bränsle som kunde driva planet 900m. Därför är det bättre att hålla sig:)

3. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan vara idé att tänka om lämpligheten i att äta middag i loungen innan flygning då ;-)

4. Sluta Kristofer! :)
    Ge inte flygbolagen några dumma idéer som kan leda till ytterligare "enhancement" eller PR trick som "our commitment to the future generations". :eek:

5. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ouch! :eek:

6. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snart kommer det ett pressmeddelande: " XX Airlines has due to the global environmental discussions and also as part of our commitment to future generations decided to let the lavatories flush-function only be available 5 minutes per hour on IC flights and not at all on domestic and short haul flights. For passengers in C/F-class or similar, buckets will be handed out when necessary."

2 personer gillar detta.
  7. eller installera toaletter som finns på kinesiska/indiska tåg.
    Saken faller ner direkt efter spolning...

Last edited: 19 Januari 2012
  8. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ser nyheterna framför mig:

Fiskmåsar förintade förigenom fort fallande fekalier från flygplan...

De skulle få djurrättsaktivisterna på sig, juh. :)

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!