Gå från blå till ny statusnivå

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Mikeswede, 14 Januari 2016.

1. Mikeswede

Mikeswede Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har idag haft en diskussion med kundtjänst och blev något förvånad över deras svar. Jag blev medlem i British Airways Executive club 1 April 2015. Har efter detta tjänat ihop totalt 1120 tierpoints, samtliga med Qatar Airways. Har nu bokat en Resa med British Airways

GOT-LHR-PEK // HKG-LHR-GOT

Samtliga 4 ben bokade på British Airways metall. Jag trodde då att jag efter denna resa skulle komma upp till British Airways guld (1500 tp, 4 British Airways flyg) men enligt BAEC kundtjänst kommer jag bara till bronze då man bara kan flyttas upp ett steg.

Är detta korrekt ?

2. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter helt galet.

3. gunry

gunry Medlem

Stämmer inte. Efter att din resa är klar kan det dröja någon dag innan är guld, men du kommer bli guld. BAs kundtjänst (precis som många andras) är ett lotteri, de kan säga precis vad som helst.

Jakob Österberg och Knucket gillar detta.
  4. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det är inte korrekt. Dock kan du bara flyttas ner ett steg men det är en annan sak.

Du bör dock dubbelkolla när ditt intjäningsår tar slut (står till höger under "My Executive Club" när du är inloggad på BAEC). Det brukar vara den 8:e i någon månad och just första intjäningsåret kan vara olika långt beroende på när du blev medlem.

5. Mikeswede

Mikeswede Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabba svar. Blir intressant att se vad som händer efetr resan. Nu vet jag ialla fall vad som border hända och vad jag skall strida för.

6. Homer

Homer Medlem

Bronze blir du ju redan på utresan, för det krävs 2 British Airways/IB segment.

De gamla reglerna var ju så att du flyttates upp en nivå kontot nollsälldes och medlemsåret ändrades.

7. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir du inte uppflyttad allteftersom du klarar kvalgränsen ?
    Tog väl 1-2 dagar när jag fixat första steget tills jag fick mail om att jag nu fått Bronze-status

8. Mikeswede

Mikeswede Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som jag hade förstått reglerna, och även ni som det ser ut här, borde jag bli brons efter e två första flygningarna och sedan guld efter nästa två. Dock påstod supporten hos BAEC att jag bara kunde bli uppflyttad ett steg och då resan slutar i slutet av Mars och mitt år tar slut 8 april blir det inte mer än brons. Vi får väl se vad som står på min online profil efter resan.

9. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar fel som andra sagt redan, jag hade för några år sedan nått Tier Points över silver men saknade 2 British Airways flygningar, flög då fram och tillbaka Abu Dhabi-Muscat och fick min silver nivå 2 dagar senare, du kan allt räkna med att du blir Guld när du har fått över 1500 TP och flugit 4 legs med British Airways metall på British Airways flight nummer.

10. Intressant fråga. Jag blev Bronze för en vecka sedan. I British Airways appen står det nu "hur jag behåller Bronze". I SAS app, när man går upp en nivå, så visas ju istället "hur långt kvar har du till nästa nivå". Lite olika upplägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!