Gå före i kön vid boarding eller inte

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr_Bkk, 13 April 2013.

1. Dr_Bkk

Dr_Bkk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur gör ni då ni sitter länge i loungen o njuter och sedan går till gate.
    Det finns bara en landgång / dörr till planet så alla skall in genom denna oavsett status.
    Dom släpper naturligtvis på First / Business / Goldcard innehavare först som vanligt.
    Men om ni kommer sent så Economy köar o har börjat boarding, går ni helt sonika förbi
    med boarding pass resp Guldkortet i handen fram till personalen Eller tar ni er plats sist i kön?
    Om ni går förbi hur är ljudet på Eco folket?
    Tänkte testa om 2 veckor på TG 951. O där finns ju bara en ingång till planet i CPH.
    Skall bli kul testa deras nya 777-300 i Royal Silk

Last edited: 13 April 2013
  2. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag går förbi bara.

OM det är bråk så kommer personalen bara intyga att det är så det fungerar och slippa dig in.

Last edited: 13 April 2013
  3. Finns det separat Boarding används det, sker Boarding call för Business Class/Gold före ekonomy så använder man det. Men efter det känns det konstigt att pressa sig förbi köande passagerare i samma kö. Om du frågar mig.

9 personer gillar detta.
  4. (Upplevde precis detta på SK Flight från LHR häromdagen)

5. Jonas Forslin

Jonas Forslin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sist jag ställde mig och köade med alla andra så pekade flygvärdinnorna som tog emot mig vidare mig åt fel (ekonomi) håll när jag kom ombord bara för det (var också Thai men nere i Thailand).. Visserligen hade det nog inget med köande att göra egentligen, utan snarare en slapp flygvärdinna som inte hade ögonen med sig riktigt. Fanns nog någon möjlighet att ha prioriterad kö för Business där men det var ingen som tog emot i den kön.

6. Dr_Bkk

Dr_Bkk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jonas. Det stämmer i Bkk så stänger dom businessdörren snabbt. Så man får ta ecodörren till höger

7. När jag flög hem från Sydney hörde jag "paging passenger Bjornstrom, please make way to gate nine as you are the last passenger to board". Satt i loungen och körde Skype med min fru. Oops! Inga problem i First dock, bara glada miner :)

5 personer gillar detta.
  8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar hålla guldkortet lite diskret i handen, innnan jag smyger mig före (innan boarding har börjat) på Arlanda där man sällan tillämpar Priority boarding. Folk tenderar att vara hänsynsfulla nog att låta en gå före. På SAS flygningar boardar jag alltid planet sist av den enkla anledningen att boardingproceduerana hos SAS allt för ofta är kaotiska. I den civiliserade världen [läs utanför skandinavien] där Priority boarding tillämpas har det än så länge fungerat utan större konstigheter.

2 personer gillar detta.
  9. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går nästan alltid på sist.. Lämnar loungen sist. Men är alltid i tid!

2 personer gillar detta.
  10. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad ska man tillämpa för formel för att alltid komma just-in-time??

Jag upplever ofta att SAS gärna vill klappa igen dörren före avgångstid, om det går.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!