Gästa mer än 1 gäst med Diners Club?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av chazzie, 27 April 2016.

1. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frågan i rubriken, kan jag gästa in mer än 1 person när jag går på en Diners-lounge? Att det i så fall kostar för båda förstår jag =}

Är det en som gäller eller finns någon maxgräns?

2. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inga problem på ARN T2 iaf.
    Jag gästade in 6st i somras :) (fick såklart betala för alla)

chazzie gillar detta.
  3. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Menar du att du utnyttjar de loungebesöken du tjänat ihop på kortet så har jag inte lyckats använda dessa för medföljande, inte ens hustrun. Dessa är personliga har jag fått som svar. Detta är en anledning till att jag inte ser någon nytta med Diners. Jag hade 11 besökstillfällen på mitt kort, som jag då inte själv hann nyttja eftersom de var personliga.

Dr. Miles gillar detta.
  4. Vissa lounger har maxgräns, i alla fall de fanns maxgräns av antal gäster per medlem.

Info från tidigare loungeguider på DinersClub.com (ej dagens)

5. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, men jag antar att för mig kan jag utnyttja ett gratisbesök medan jag får betala för mina, i detta fall, två gäster om jag förstått det rätt.

Den aktuella loungen är på Göteborg i sommar, jag skall rasta delar av familjen på ett 80-årskalas i Uddevalla och för att återlämna hyrbilen i tid så blir det några timmar på Landvetter, därav tänkte jag lounge kan vara trevligt för mina annars Norwegian-kuskande familjemedlemmar =}

6. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, så har det i varje fall fungerat för mej. Ett dåligt system, har jag tillräckligt med gratisbesök borde jag få ta in gäster på dessa.

ulagun gillar detta.
  7. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns en särskild tråd om Menzies på Landvetter. Sök på den, för att gästa där via Diners är ganska dyrt jämfört med övriga kort. Om jag minns rätt är det billigare om du har Amex, SEB, Swedbank eller Handelsbanken. De olika korten kostade olika med det finns i tråden.

chazzie gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!