Gästa familjebarn i Lufthansa First

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av famhanssons, 17 December 2015.

1. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag står i begrepp att försöka komma åt 2 st 2-4-1 biljetter i Lufthansa First.

Då det är min 50 års dag så är tanken att frun och jag flyger First och sedan köper jag biljetter till ungarna (17 år gamla) på samma flighter.

Min fråga är då huruvida vi kan gästa in våra 2 barn i First loungen i Frankfurt? Både frun och jag kommer vara som lägst EBG.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En gäst per person, så flyger ni båda F bör ni kunna få in totalt två gäster.

Viking75 gillar detta.
  3. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaret. Visste att du kunde detta. Man skulle nästa kunna PM:a dig med dom för dig enkla frågorna.:)
    Ha en trevlig jul.

Knucket och Viking75 gillar detta.
  4. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men då får inte vi övriga svaren på de enkla frågorna! :)

Smuffe, Nemo, Timotey och 4 andra gillar detta.
  5. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT.

Hur svårt brukar det vara att finna First Lufthansa till New York? Gissar att vissa destinationer är svårare än andra.

6. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att hitta två biljetter är nog rätt svårt men lär gå. Boka först businessbiljetter på någon lämplig flight och när det är 14 dagar kvar är det ju som vanligt bara att ligga på sökmotorerna och leta F-klass.

7. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min erfarenhet (vid sökningar då och då) är att det inte är så himla svårt att hitta två F till New York. Naturligtvis mycket lättare att hitta en (1) biljett.
    Beror lite på det @SNIFF skriver, nämligen hur flexibel man är. :)

8. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @bnr. Sådan är jag, flexibel. :)

bnr gillar detta.
  9. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väldigt lätt om du inkluderar Boston och Philly i "New York" och relativt lätt att hitta två platser även direkt till JFK eller EWR.

10. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ytterligare en OT (men på samma ärende)

Har man tillgång till Lufthans First Lounge om man flyger United First? Bägge resenärerna har som lägst EBG.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!